۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۴۶۴۵۷۲
حجت الاسلام ماندگاری:

مسؤولان به جای وام خودرو شرایط تسهیل ازدواج جوانان را فراهم کنند

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به ناهنجاری های اجتماعی از جمله تأخیر در ازدواج، گفت: متأسفانه متولیان و مسؤولان با درنظر گرفتن وام 25 میلیون تومانی برای خرید خودرو در مقابل شرایط سخت وام دهی ازدواج اهمیت این موضوع را کمتر از داشتن خوردرو می دانند.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا همزمان با شام غریبان امام رضا(ع) در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی اظهار کرد: یکی از مشکلات و بیماری‌های جامعه امروز، سرگردانی است که قرآن از آن با عنوان ضلالت یاد می‌کند.

وی با بیان این‌که ما در نماز از خداوند می‌خواهیم ما را به راه مستقیم هدایت کند، گفت: آن‌هایی که در راه مستقیم نیستند، یا در مقابل صراط مستقیم که همان دشمنان اهل بیت(ع) هستند قرار دارند و یا در سرگردانی و ضلالت به سر می‌برند.

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: سرگردانی و ضلالت به این معناست که انسان چند قدم در یک مسیر و سپس چند قدم بر خلاف جهت همان مسیر حرکت کند و به عبارتی در مکان اولش ثابت بماند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: ما در این ایّام عزاداری و در مجالس و مناسبت‌های غم و شادی اهل بیت(ع) و یا با نماز اول وقت و به جماعت در صراط مستقیم گام بر‌می‌داریم اما زمانی از سرگردانی و ضلالت نجات پیدا می‌کنیم که در کاسبی‌ها، ارتباطات و سایر ابعاد زندگی هم در مسیر مستقیم حرکت کنیم.

حجت الاسلام ماندگاری تأکید کرد: رشوه گرفتن در ادارات، مدیرانی که صد برابر کارمندانشان حقوق می‌گیرند، اختلافات طبقاتی در برخی از جایگاه‌های اجتماعی، گران فروشی، بی حیایی و رفتارهای ناهنجار در فضای حقیقی و مجازی، حرکت در مسیر مستقیم نیست.

وی ابراز کرد: در نظر گرفتن وام 25 میلیون تومانی برای خرید خودرو صراط مستقیم نیست در حالی که به سختی پنج میلیون وام در اختیار زوج ها قرار می دهند، و تعیین مهریه‌های سنگین و شرایط سخت برخی خانواده ها، ازدواج جوانان را مشکل کرده است.

کارشناس دینی رسانه ملی ابراز کرد: ما فقط چندین روز از سال را در صراط مستقیم و مابقی آن را در مسیر شیاطین جن و  انس حرکت می‌کنیم که این خود سرگردانی و ضلالت است که انسان را به مقصد نمی‌رساند؛ سپس شکوه و گلایه می‌کنیم و به خداوند بدبین می‌شویم چرا که نماز و روزه و حج را انجام دادیم و در مجالس عزاداری اهل بیت(ع) شرکت کردیم اما به مقصد و پیشرفتی دست نیافتیم.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا عنوان کرد: برای اینکه از سرگردانی و گمراهی نجات پیدا کنیم،‌ باید ائمه(ع)‌ را از زندان حرم‌ها و حسینیه‌ها خارج و به متن زندگی‌مان دعوت کنیم؛ زندگی‌ای که امام از آن راضی نباشد، خداوند آن را تأیید نمی‌کند و زندگی که خداوند از آن راضی نباشد برکتی ندارد.

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: راه خارج شدن از گمراهی و ضلالت، پرسش از دین و مکتب اهل بیت(ع) است و انسان نباید هیچ کاری را بدون پرسش از دین انجام بدهد، همچنین اگر گرفتار گناه و خطایی است باید عامل آن گناه که ممکن است شغل،‌ محل زندگی و یا مسیر رفت و آمد باشد را عوض کند./201/1308/ب1

ارسال نظرات