۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۴۶۴۵۷۳
عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

دشمن همه تلاش خود را برای جدا کردن مردم از امامت به کار گرفته است/ جامعه ولایی پویا است

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: دشمنان از اعتقاد عمیق و دلدادگی آگاهانه ملت ما به امامت و اهل بیت در هراسند و همه تلاش خود را برای جدا کردن مردم ما از امامت و ولایت بکار گرفته اند.
حجت الاسلام والمسلمین اختری حجت الاسلام والمسلمین اختری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری چهارشنبه شب در همایش بزرگداشت "مجاهدین در غربت" که با حضور چهره‌های مختلفی از مبارزان با استکبار جهانی در کشورهای مختلف اسلامی از جمله تعدادی از اعضای خانواده شیخ ابراهیم زکزاکی در روستای عبدیاء شهرستان دامغان برگزار شد، اظهار داشت: همان‌گونه که بسیاری از معصومین از جمله امام رضا(ع) فرمودند، دین ما با اعتقاد به امامت و ولایت معنی اصلی خود را پیدا نموده و کامل می‌شود.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به آیات 71 و 72 سوره مبارکه اسراء، 124 سوره مبارکه بقره و 72 سوره مبارکه انبیاء به‌عنوان برخی از آیات کلام الله مجید که به اهمیت و ویژگی‌های امامان به عنوان برگزیدگان الهی اشاره دارد، افزود: بی شک هر کس امام زمان خود را نشناخته، دینش را نشناخته است.

وی با بیان اینکه دشمنان و دستگاه افکار سنجی و اندیشه سازی آنان همواره می‌کوشند با مراد و مرید سازی و معرفی امامان و رهبران دروغین در قالب عرفان‌ها یا عقاید کاذب و شیطانی اجازه ندهد امام واقعی و اصل ولایت شناخته شود، تصریح کرد: در اهمیت مسأله امامت همین بس که بر اساس بیان قرآن کریم در هر دوره و زمانه تا 40 روز پیش از قیامت باید امام منصوب خداوند در زمین وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری بزرگترین دلیل دشمنی استکبار جهانی و ایادی آن با شیعیان را دشمنی با امامت و ولایت برشمرد و گفت: دشمنان از اعتقادات عمیق و قلبی ملت ما و شیعیان جهان به ائمه اطهار(ع) و ولایتمداری هراس دارند حال آنکه اسلام منهای امام و ولایت تا همیشه بی‌معنا است.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور درک درست امت اسلام از مفاهیم و سیره اهل بیت(ع) و در نتیجه تبعیت از آن را دیگر عامل دشمنی و هراس دشمنان اسلام و مسلمانان دانست و افزود: آنان می‌‌دانند که فهم و عمل مردم به سیره ائمه اطهار(ع) راه نفوذ آنان را از مسیر سبک زندگی می‌بندد و از این رو ترویج و نشر سبک زندگی اسلامی مبارزه عملی با هداف دشمنان است.

وی با تأکید بر لزوم شناخت شیعیان از زوایای مختلف زندگی، شخصیت و سیره ائمه معصومین به عنوان لازمه معرفت نسبت به امام زمان خود، اظهار داشت: چهره‌هایی همچون شهید آیت الله نمر و عالم مجاهد شیخ ابراهیم زکزاکی کسانی هستند که در رأس مجاهدان زمان خود به ائمه اطهار(ع) اقتدا و تا پای جان خود و خانواده‌شان در راه اعتلا و گسترش اسلام و معارف شیعی جهاد کردند./202/977/ب1

ارسال نظرات