۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۴۶۴۶۳۶

تکمیل مراحل ساختمان مدرسه علمیه رسول اکرم هفتگل

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) هفتگل با اشاره به تحصیل طلبه ها در دو ساختمان مجزا، گفت: ساختمان جدید مدرسه با پیشرفت فیزیکی 41 درصدی ظرفیت گنجایش همه طلاب مدرسه را دارا است.
ساختمان حوزه علميه

حجت الاسلام محمدحسین خلیلی، مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) هفتگل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به مراحل ساخت ساختمان جدید این مدرسه ابراز داشت: این ساختمان در 3 طبقه و با 25 حجره و 10 مَدرَس و با پیشرفت فیزیکی 41 درصدی در حال پیگیری است که علی رغم دو سال از آغاز ساخت تاکنون به علت عدم تأمین هزینه مالی به پایان نرسیده است.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) هفتگل با اشاره به این که تاکنون حدود 900 میلیون تومان اعتبار برای ساخت این ساختمان اختصاص داده شده است، گفت: 110 طلبه در پایه های اول تا دهم به تحصیل اشتغال دارند که در سال تحصیلی جدید طلبه های پایه یکم تا ششم در خود مدرسه و پایه هفتم تا دهم در محلی دیگر به صورت مجزا به تحصیل می پردازند.

این مقام مسؤول با بیان این که ساختمان جدید مدرسه گنجایش پذیرش طلبه های همه پایه ها را دارد، خاطرنشان کرد: امکانات استفاده از فضای مجازی و اینترنت برای طلبه ها مهیا بوده و مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) از معدود مدارس استان است که 10 پایه تحصیلی در آن تدریس می شود.

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که طلبه ها در زمینه فعالیت های فرهنگی با حضور در مدارس شهرستان به اقامه نماز می پردازند، اظهار داشت: در مساجد نیز افزون بر اقامه نماز جماعت، برگزاری طرح حلقه های صالحین را بر عهده دارند که در این باره استقبال خوبی از سوی طلبه ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به قرارداد این مدرسه با آموزش و پرورش شهرستان مبنی بر اختصاص یک ساعت درس پرورشی برای طلبه های مدرسه ابراز داشت: اعزام مبلغ به روستاها نیر در دستور کار قرار دارد و درخواستی مبنی بر عمامه گذاری 6 طلبه را ارائه کرده ایم که در صورت درخواست در 17 ربیع الاول انجام خواهد شد./303/9456/ب1

ارسال نظرات