۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۴۶۴۶۳۹
امام جمعه بروجرد:

ابعاد گوناگون ترویج وقف مورد توجه حوزه های علمیه قرار گیرد

امام جمعه بروجرد به رسالت خطیر حوزه های علمیه در ترویج و تبیین فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت: این مهم باید در ابعاد گوناگون مورد بررسی قرار گیرد و این فرهنگ تبیین شود.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، ظهر امروز در همایش استانی وقف و روحانیت در لرستان وقف را صدقه جاریه عنوان کرد و گفت: استمرار و جاودانگی وقف آن را از سایر صدقات و خیرات متمایز کرده است.

وی از وقف به عنوان چشمه همیشه جوشان یاد کرد و افزود: آثار و برکات وقف این است که برای زمانهای طولانی دیگران از منافع ارزشمند آن سیراب می شوند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه رسالت اصلی علما و روحانیان تربیت یافته مکتب صادقین(ع) تحکیم اعتقادات و باورهای دینی، مذهبی و گسترش فرهنگ اسلامی به ویژه سنت الهی وقف است، اظهار داشت: امروز روحانیت در این راستا وظیفه خطیری بر دوش دارند.

وی تبیین و ترویج سنت وقف را وظیفه خطیری عنوان کرد و گفت: این مهم از سوی حوزه های علمیه مورد بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام ترابی با تأکید بر اینکه حوزه های علمیه با بررسی ابعاد گوناگون وقف بر استمرار این سنت نبوی و علوی بین مسلمانان جهان نقش آفرینی کنند، خاطرنشان کرد: عمل به این مهم احیا و تقویت فرهنگ وقف را در پی دارد.

وی یادآور شد: کم توجهی و بی اهمیت بودن نسبت به مسأله وقف سبب به فراموشی سپردن این مهم شده و مردم از آثار و برکات آن بی بهره می مانند.

امام جمعه بروجرد وقف را از راه های انفاق خالصانه در راه خدا عنوان کرد که به اموال انسان بقا می بخشد و گفت: با تبیین آثار و برکات وقف باید مردم را به سمت تبیین این فرهنگ ارزشمند هدایت کرد.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ و حراست از موقوفات بیان داشت: متولیان و مستأجران املاک وقفی در این زمینه مسؤولیت سنگینی بر دوش دارند./202/9451/ب1

ارسال نظرات