۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۶۴۶۹۲
امام جمعه خمین:

سنت حسنه وقف کلید گشایش بسیاری از مشکلات جامعه است

امام جمعه خمین بر نهادنیه کردن فرهنگ وقف تاکید کرد و گفت: سنت حسنه کلید گشایش بسیاری از مشکلات جامعه است.
امام جمعه خمین

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه خمین عصر امروز در دیدار با کارکنان و اصحاب وقف به مناسبت دهه وقف، افزود: در صورتی که اهمیت این سنت نبوی در جامعه تبیین شود،، تحول در ساختار فرهنگی و اجتماعی ایجاد می کند و توسعه به معنای واقعی شکل می گیرد.

وی اظهار داشت: وقف این قابلیت را دارد که از طریق بسط و گسترش مشارکت مردمی در امور خیرخواهانه معضل جامعه امروز، یعنی بیکاری، را حل کند.

امام جمعه خمین بیان کرد: تامین مسکن ارزان قیمت برای مردم فقیر و واگذاری زمین های وقفی با اجاره ی طولانی مدت، اجاره دادن کارگاه و اماکن کسب با بهای ارزان تر می تواند به حل بسیاری از مشکلات کمک کند.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: افراد نیکوکار و خیری در جامعه هستند که هر کجا کمبودی و مشکلی احساس کنند با وقف قسمتی از املاک و دارایی های خود این کمبودها را برطرف می کنند.

امام جمعه خمین، ضمن تقدیر از خیران مدرسه ساز، اظهار کرد: نیاز کنونی جامعه این است که واقفان و خیران در مسائل اساسی و زیر ساختی اولویت دار نظیر اشتغالزایی مشارکت کنند.

حجت الاسلام حسینی افزود: خیران مدرسه ساز می توانند مسکن سازی نیز بکنند تا دغدغه جوانان را در ارتباط با مسکن کاهش یابد.

وی ادامه داد: سرمایه های عظیم وقف را می توان در فعالیت های تولیدی و خدماتی قرار داد تا باعث تسریع در آهنگ رشد، توسعه و استقلال اقتصادی کشور شود.

امام جمعه خمین ادامه داد: در روایات به وقف اهمیت زیادی داده شده است و در فقه اسلامی کتابی تحت همین عنوان است و وقف یکی از مصادیق بارز باقیات صالحات است.

حجت الاسلام حسینی افزود: وقف در واقع عمل صالحی است که انسان به انتخاب خود اموال و دارایی خود را از مالکیت خود جدا می کند و به مالکیت حقیقی آن، یعنی خداوند باز می گرداند تا برای نزدیکی به پروردگار به همنوعان خود ببخشد.

امام جمعه خمین اظهارکرد: باید دقت شود کسانی که موقوفات در اختیارشان است چه ساختمان مسکونی، چه ملک تجاری و زمین کشاورزی باید حق و حقوق متصدیان وقف را پرداخت کنند.

حجت الاسلام حسینی افزود: باید از طریق تشویق مردم به وقف و همچنین ادای صحیح وقف درمورد موقوفه اش سنت وقف را بیش از پیش در جامعه ترویج کرد.

حجت الاسلام حسینی رییس اداره اوقاف و امور خیریه خمین نیز در این دیدار گفت: تکمیل پروژه امامزاده محمد(ع) در دستور کار قراردارد.

حجت الاسلام حسینی افزود: برای ساخت امامزاده محمد (ع)در شهر خمین 8 میلیارد ریال هزینه شده است و برای تکمیل آن 10 میلیارد ریال دیگر نیاز است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه خمین گفت: با تکمیل این بقعه متبرکه ، 2000 متر مربع زمین مسقف خواهد شد و یک مرکز فرهنگی برای ترویج و تبلیغ مباحث دینی و اسلامی در مرکز شهرایجاد می شود.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: 29 امامزاده در شهرستان وجود دارد که در 90 درصد آن ها طرح های عمرانی در حال اجرا است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه خمین با اشاره به فعالیت های فرهنگی انجام شده در بقاع متبرکه گفت:خروجی این فعالیت ها حل شدن مشکلات روحی و،روانی و اخلاقی جوانان است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه خمین گفت: شمار موقوفات این شهرستان 566 موقوفه شامل 308 مسجد ، 58 حسینیه، و 200 مورد زمین زراعی ، مسکونی و تجاری است.

شایان ذکر است، از هفتم تا چهاردهم آذرماه به عنوان هفته وقف نامگذاری شده است./101/842/ب1

ارسال نظرات