۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۶۴۶۹۴
آیت الله علوی گرگانی:

معیشت و مسائل اقتصادی طلاب را در تنگنا قرار داده است

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که یکی از مسائل مهمی که حوزه را تحت فشار قرار داده، وضعیت معیشت آنان است، خواستار توجه مسؤولان ذیربط به حل این مشکل شد.
آیت الله علوی گرگانی آیت الله علوی گرگانی در دیدار رییس اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عصر امروز در دیدار رییس و جمعی از معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر تبادل نظر و کمک رسانی مؤمنان نسبت به یکدیگر گفت: اگر انسان مذاکره و مشورت کند می تواند موفق تر باشد.

وی افزود: کارهای اوقاف بسیار حساس است، گاهی گستردگی کار به اندازه ای زیاد است که در جامعه به چش نمی آید، این در حالی است که کارهای بسیار انجام می شود؛ واقعا تلاش ها و زحمات بسیاری برای وقف و مسائل امامزادگان انجام شده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در موقوفات وقف های عامی وجود دارد که برای مصرف خاصی قید نشده است، اظهار داشت: پیشنهاد می شود که صندوقی شکل گیرد و از این موقوفات با عنوان نفع رسانی عام و قربة الی الله  در جاهای دیگر استفاده شود.

وی ادامه داد: باید یک صندوق مرکزی برای جمع شدن وجوهات عام باشد که می توان از این وجوهات برای کمک رسانی به مستضعفان، تعمیرات، مسائل حوزه های علمیه و دیگر موارد استفاده کرد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که یکی از مسائل مهمی که حوزه را تحت فشار قرار داده معیشت روحانیت معظم شیعه است، ابراز داشت: از طرفی می خواهیم استقلال حوزه حفظ شده و وابستگی وجود نداشته باشد، از طرفی هم حفظ حوزه به این صورت دارای نوسان هایی است که طلاب را دچار مشکل می کند و آن ها را در تنگنا قرار می دهد.

وی عنوان کرد: از محل چنین صندوقی عامی می توان برای حوزه های علمیه و دیگر موارد مورد نیاز خرج کرد تا طلاب تحت فشار قرار نگیرند از این رو باید اهمیت بیشتری داده شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم همچنین از فعالیت ها و تلاش های اوقاف در بخش امامزادگان و برنامه های قرآنی تقدیر کرد و خواستار ادامه روند فعالیت ها شد./1323/پ202/ج

ارسال نظرات