۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۴۶۴۷۰۲
امام جمعه تبریز:

تعلل در پیگیری حقوق‌‌های نجومی جایز نیست

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه حقوق‌‌های نجومی یک پدیده نا مبارک در نظام اسلامی بود و تعلل در پیگیری با این پدیده جایز نیست، گفت: برخورد و بررسی حقوقهای نجومی باید با جدیدت دنبال شود.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حقوقهای نجومی یک پدیده نا مبارک در نظام اسلامی بود، اظهار داشت: برخورد و بررسی حقوقهای نجومی باید با جدیدت دنبال شود.

وی با انتقاد از عدم پیگیری و شفاف سازی حقوقهای نجومی، ابراز داشت:  نباید در جامعه اسلامی شاهد پدیده هایی چون حقوقهای نجومی باشیم، از این رو لازم است این مسأله به صورت دقیق و جدی دنبال شود و نتیجه آن به سمع مردم و رهبر معظم انقلاب برسد.

امام جمعه تبریز با اشاره به انتقاد رهبر انقلاب از عدم روشن شدن وضعیت حقوقهای نجومی، خاطرنشان کرد: رسیدگی به این پرونده مطالبه مردم و رهبر انقلاب است، مردم انتظار دارند دستگاه ها این مسأله را دنبال کنند و خاطيان را دستگیر و دریافتهای نجومی به بیت المال باز گردانده شود.

وی با بیان اینکه این مسأله در حقیقت یک خیانت به بیت المال مردم بود، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که پرونده حقوقهای نجومی یک پرونده عادی نیست و دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد، انتظار می رود دولت هر چه زودتر در این رابطه دست به اقدامی بزند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب عدم پاسخگویی دولت در پرونده حقوقهای نجومی را یک اتفاق مجهول خواندند، ابراز داشت: به دنبال تأکیدات مکرر امام خامنه ای و تأکید دوباره معظم له تعلل در بحث حقوقهای نجومی جایز نیست و باید با متخلفان با جدیت برخورد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره مذاکرات برجام، گفت: کسی که نقض عهد کرده است بازنده اصلی برجام است، اما تیم مذاکره کننده باید در توافق بندهای برجام با دقت و صبر پیش می رفت تا شاهد مشکلات مفاد برجام نمی بودیم.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه برآورد تیم مذاکره کننده آن بود که طرف مقابل نقض عهد نخواهد کرد و به آن عمل می شود، گفت: اما امروز شاهد نقض عهد و بد عهدی های طرف مقابل هستیم، در حقیقت بازنده این نقض عهدها طرف مقابل خواهد بود چرا که با پاسخ ایران روبرو می شود./202/854/ب1

ارسال نظرات