۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۴۶۴۷۰۹
نماینده مجلس:

وقف پاک ترین معامله انسان با خداست

علیرضابیگی با تأکید بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه، گفت: وقف پاک ترین معامله انسان با خدا است.
احمد علیرضا بیگی

احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: وقف پاک ترین معامله انسان با خدا است؛ اگر فرهنگ وقف به صورت صحیح در جامعه نهادینه شود، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می شود.

وی ادامه داد: این سنت حسنه، بايد از محدوديت خارج شده و با تبیين نقش وقف در جامعه و در بين آحاد مردم موجبات پيشرفت اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي جامعه فراهم شود.

بيگي با انتقاد از عدم استفاده بهينه از ظرفيت هاي فرهنگی و اقتصادی وقف در جامعه تصریح کرد: بايد با اطلاع رساني اثرات و فوايد وقف در جامعه، مردم را از تاثيرات اين امر خداپسندانه آگاه و آنان را به انجام اين امر معنوي ترغيب کرد.

وي با بيان اين‌كه اداره كل اوقاف و امور خيريه تشكيلاتي صرفاً اداري نيست، گفت: اين سازمان در حقیقت تشكيلاتي مردمي است كه در صورت احیای موقوفات و فرهنگ سازی این سنت حسنه مي تواند بي نياز از دولت مجموعه خود و مسائل فرهنگي كشور را اداره كند.

بیگی با بیان این‌که احیای موقوفات فراموش شده از دیگر وظایف سازمان اوقاف است، ابراز کرد: اداره كل اوقاف و امور خيريه استان بايستي از ظرفيت ها و قابليت هاي وقف در استان به صورت مطلوب استفاده کند.

نماینده مجلس با بیان این‌که احیای موقوفات بزرگ از جمله ربع رشیدی تبریز آثار فراون فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد، گفت: این موقوفه بزرگ که در کشورهای مختلف نیز رقبه دارد، یکی از بزرگترین موقوفات جهان اسلام نیز شناخته می شود./302/935/ب1

ارسال نظرات