۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۴۶۴۷۱۴
استاد حوزه علمیه:

آیت الله فاضل از تعلقات دنیا آزاد بود

حجت الاسلام جباری با بیان این مطلب که آیت الله فاضل از تعلقات دنیا آزاد بود، گفت: آیت الله فاضل با آزاد کردن خود از نفسانیات و جاذبه های دنیایی زاهد و عابدی به تمام معنا بود.
مراسم ارتحال آیت الله فاضل مراسم ارتحال آیت الله فاضل مراسم ارتحال آیت الله فاضل مراسم ارتحال آیت الله فاضل مراسم ارتحال آیت الله فاضل مراسم ارتحال آیت الله فاضل مراسم ارتحال آیت الله فاضل مراسم ارتحال آیت الله فاضل مراسم ارتحال آیت الله فاضل مراسم ارتحال آیت الله فاضل مراسم ارتحال آیت الله فاضل مراسم ارتحال آیت الله فاضل مراسم ارتحال آیت الله فاضل مراسم ارتحال آیت الله فاضل مراسم ارتحال آیت الله فاضل مراسم ارتحال آیت الله فاضل مراسم ارتحال آیت الله فاضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید علی جباری، استاد حوزه علمیه عصر امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله فاضل در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل با تسلیت درگذشت این عالم ربانی، گفت: عالم به دین، عبودیت و بندگی خالصانه، زهد و وارستگی و خدمت صادقانه به مردم از ویژگی های برجسته آیت الله فاضل بود.

وی افزود: علم در صورتی برای انسان مفید است و به او برتری می دهد که برگرفته از علوم الهی و متکی به اهل بیت(ع) باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که علم موجب شرافت انسان است، خاطرنشان کرد: شریف ترین سرمایه های معنوی برای یک انسان، علم و دانش است و عالمان در افق برتر قرار دارند.

وی ادامه داد: سعادتمندان روزگار کسانی هستند که برخوردار از زیور علم باشند زیرا علم مایه حیات معنوی انسان می شود.

حجت الاسلام جباری علم الهی را موجب جاودانگی انسان و ماندگار شدن او در تاریخ دانست و اظهار داشت: علم و دانش برگرفته از منبع الهی و اهل بیت(ع) خیر دنیا و آخرت را نصیب انسان می سازد.

وی افزود: علم برگرفته از منبع وحی الهی، مانند نوری ظلمت ها را می شکافد و عامل قرب انسان به درگاه حق تعالی می شود.

استاد حوزه علمیه با تجلیل از مقام شامخ علمی آیت الله فاضل، تاکید کرد: آیت الله فاضل شخصیتی برجسته و عالمی فرزانه بود که به کمال علمی رسید و هم عامل به آن علم بود.

وی با بیان این نکته که علوم از دو جهت موجب ماندگار شدن فرد می شود، گفت: نگارش کتاب، مقاله و آثار مکتوب ماندگار در کنار پرورش شاگردان و جویندگان علم می تواند زمینه حیات جادوانه و ماندگار فرد عالم را فراهم سازد.

حجت الاسلام جباری به جلوه هایی از عبودیت آیت الله فاضل پرداخت و تصریح کرد: انسان مومن با عبودیت به معراج می رود و برعالم ملکوت دست پیدا می کند و عبادات آیت الله فاضل کم نظیر بود.

وی یکی از ویژگی ها وجلوه های برجسته مرحوم آیت الله فاضل را اهمیت ایشان به نماز عنوان کرد و اظهار داشت: اهمیت آیت الله فاضل به نماز آنقدر بود که ایشان قبل و بعد از هر مطالعه اقدام به اقامه نماز می کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مرحوم آیت الله فاضل قبل از آغاز درس و کلاس در همان محل اقدام به خواندن نماز می کرد که این ویژگی، برجسته و بی نظیر است.

وی با اشاره به راه اندازی حوزه علمیه فیضیه مازندران از سوی آیت الله فاضل، گفت: تاسیس حوزه علمیه ای بزرگ و آبرومندی مانند فیضیه مازندران و تربیت هزاران طلبه در این مدرسه از باقیات و صالحات مرحوم آیت الله فاضل است.

حجت الاسلام جباری به پیشینه عبادی آیت الله فاضل اشاره و تاکید کرد: آیت الله فاضل از سن پنج سالگی عبادت خود را آغاز کرد تا پایان زندگی و در لحظات پایان عمر با خشوع و حضور قلب به عبادت خالصانه می پرداخت.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی برجسته آیت الله فاضل اقامه نماز تحیت در هر مسجد در ابتدای ورود به آن مکان مقدس بود و آن را به شاگردان و اطرافیان خود توصیه می کرد.

استاد حوزه علمیه مناجات آیت الله فاضل را مثال زدنی دانست و اظهار داشت: آیت الله فاضل با آزاد کردن خود از نفسانیات و جاذبه های دنیایی از زهد و وارستگی عجیبی برخوردار بود و مناجات ایشان مثال زدنی است.

وی ادامه داد: آیت الله فاضل از تعلقات دنیا راحت و آزاد بود و چون سلمان نجات پیدا کرد.

حجت الاسلام جباری ضمن اشاره به خدمات آیت الله فاضل، خاطرنشان کرد: آیت الله فاضل خدمت گزاری صادق بود و یکی از بهترین خدمت های ایشان خدمت معنوی و ایستادن در مقابل انحرافات فکری در جامعه بود.

وی افزود: آیت الله فاضل به شدت در مقابل منکرات می ایستاد و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را اجرا می کرد.

استاد حوزه علمیه رحلت آیت الله فاضل را خسارتی سنگین به حوزه های علمیه دانست و تاکید کرد: فقدان این عالم ربانی جبران پذیر نیست و باید تلاش زیادی برای پر کردن این خلا بزرگ ازسوی روحانیت صورت بگیرد و از زندگی سراسر نورانی این عالم ربانی سرمشق بگیرند.

حجت الاسلام جباری اظهار داشت: آیت الله فاضل سبکبال و سبکبار سفر کرد و هیچ گاه تعلقات دنیا او را شکار خود نساخت./202/1313/ب1

ارسال نظرات