۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۴۶۴۷۱۵
نماینده مجلس:

نظام آموزشی کشور به موضوع وقف توجه ویژه داشته باشد

سعیدی با تأکید بر وارد کردن موضوع و احکام وقف در کتب درسی دانش‌آموزان، گفت: نظام آموزشی کشور به موضوع وقف توجه ویژه داشته باشد.
محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اهمیت وقف در جامعه اسلامی و نقش تاثیرگذار آن در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی توجه دین مبین اسلام به سنت حسنه وقف، حضور گسترده و مشارکت مردم در امر خیر است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت کنونی، دولت‌ها نمی‌توانند بدون مشارکت مردم در مسائل مختلف مثل آموزش، بهداشت و درمان، رسیدگی به محرومان و ... حضور همه جانبه پیدا کنند.

سعیدی گفت: براساس سیاست‌های غلط رژیم گذشته، موقوفات به سمتی هدایت شده بود که بهره‌برداری از موقوفات در جهت خیر کم شده و ترغیب مردم کاهش یافته بود هر چند که بخش قابل توجهی از این نقصان‌ها بعد از انقلاب اسلامی جبران شده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با تاکید بر به روز رسانی وقف و خروج از مدیریت به سبک سنتی برای افزایش بهره‌وری گفت: می‌توان با وارد کردن وقف در نظام آموزشی، تفکر و فرهنگ را در ذهن و اندیشه جوانان وارد کرد تا با گذشت زمان، این تفکر را در عملکرد مردم مشاهده کرد.

سعیدی نقش رسانه‌ها و مطبوعات را در ترویج فرهنگ وقف ضروری دانست و افزود: می‌توان با ساختن سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی تاثیر گذار و بدور از مسائل کلیشه‌ای، افکار عمومی را هدایت کرد.

وی با اشاره به این‌که در زمان‌های گذشته بخش قابل توجهی از موقوفات بدون استفاده و رسیدگی متروک باقی مانده بود، افزود: سازمان اوقاف با وجود مشکلات زیاد به موفقیت‌های زیادی دست یافته است و هر چند که این تلاش‌ها کافی نیست و باید افزایش یابد./302/935/ب1

ارسال نظرات