۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۴۶۴۷۱۹
رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان از گذشته پیشقدم در امر خیر وقف بوده است

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: آذربایجان از گذشته پیشقدم در امر خیر وقف بوده و موقوفات زیادی در سراسر استان داریم.
محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی 

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت هفته وقف ترتیب یافت، با اشاره به کارکرد وقف در جوامع اسلامی گفت: آذربایجان از گذشته پیشقدم در امر خیر وقف بوده و موقوفات زیادی در سراسر استان داریم، تا جایی که امروز شاهد هستیم برخی از روستاییان نیز اموال خود را وقف می‌کنند.

فرهنگی با اشاره به فواید فراوان وقف برای شخص واقف گفت: وقف از جمله معدود راه‌های برقراری ارتباط انسان با اموال خویش پس از مرگ بوده و مانند صدقه‌ای است که همواره در طول حیات و پس از مرگ جاری خواهد بود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با توصیه به مدیران اوقاف برای بکار بستن نهایت تلاش و اهتمام برای مراقبت از اموال وقفی مردم تاکید کرد: بدون شک سازمان اوقاف و خیریه  وظایف خطیری در مراقبت از موقوفات و به نتیجه رساندن آن‌ها به عهده دارد.

وی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه در زمینه ترغیب مردم به امور خیر مسؤولیت بزرگی بر عهده دارد و خوشبختانه عملکرد این اداره کل نشان می‌دهد که در وظایف خود موفق بوده است.

رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی بر تعامل دوطرفه میان سازمان اوقاف و خیرین تأکید کرد و گفت: محافظت از موقوفات وظیفه اداره کل اوقاف است و اشخاص و دستگاه‌ها نباید به این حیطه تعدی کنند.

فرهنگی با اشاره به این‌که وقف محدود به زمین و ساختمان نیست، ابراز کرد: امروز خیران به اندازه کافی در بحث مدرسه‌سازی فعالیت کرده‌اند و نیاز چندانی در این حوزه احساس نمی‌شود، از این رو باید خیران را به سمت حوزه‌های دیگری مانند خانه‌سازی برای نیازمندان هدایت کنیم.

وی با بیان این‌که برخی از مردم، توان و بستر عملی کردن نیت‌های خیر خود را ندارند، افزود: اداره کل اوقاف باید با استفاده از اعتماد مردم این بستر را ایجاد کند نقش تبلیغ در گسترش سنت وقف نیز بسیار مهم است./302/935/ب1

ارسال نظرات