۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۴۶۴۷۲۵

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

نیات 70 درصد موقوفات خراسان شمالی روضه سیدالشهدا است، اعزام دانش‌آموزان بجنوردی به اردوی راهیان نور و برگزاری مسابقات قرآنی «مدهامتان» از عناوین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: 70 درصد موقوفات استان موقوفه امام حسین (ع) است که مجالس اباعبدالله (ع) به‌واسطه همین موقوفات برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین درآمد موقوفات از اطعام و عزاداری است اظهار کرد: وقف یک کار مؤثر با کارکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که تبلیغ دین و تبلیغ وقف وظیفه همه ما است.

حجت‌الاسلام صفری با بیان اینکه امسال هیچ موقوفه‌ای قرآنی در شهرستان شیروان صورت نگرفته است گفت: باید موقوفات را افزایش و به سمت توسعه فرهنگی، بقاع، قرآن و مواردی که نیاز جامعه است برویم و این توانمندی را داریم که موقوفه‌ای برای درمان، دارو و غیره ایجاد کنیم.

اعزام دانش‌آموزان بجنوردی به اردوی راهیان نور

سرهنگ پاسدار منصور صحرایی، مسؤول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: کاروان دانش‌آموزی با 376 نفر دانش‌آموز دختر امروز پنجشنبه از این استان به مناطق سابق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند.

وی اظهار کرد: این گروه از بین دانش‌آموزان بجنورد با همراهی عوامل اجرایی با هشت دستگاه اتوبوس راهی مناطق عملیاتی شدند و از مناطق جنوب، شلمچه، اروند، دهلاویه، هویزه، شهدای معجراج و سایر بازدید خواهند کرد.

سرهنگ پاسدار صحرایی با بیان اینکه در سال جاری بیش از چهار هزار زائر دانش‌آموز از این استان به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس کشور اعزام شده‌اند، افزود: تا پایان امسال بیش از 10 هزار نفر به اردوهای راهیان نور کشور اعزام خواهند شد.

برگزاری مسابقه قرآنی مدهامتان در بجنورد

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در دو رشته مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه و همچنین تفسیر قرآن روز جمعه ۱۲ آذرماه همزمان با سراسر کشور در بجنورد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شرایط سنی شرکت‌کنندگان در رشته مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه ١٨ تا ٣٠ سال اعلام شده است، افزود: همه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان که شرایط سنی را داشته باشند می‌توانند در این رشته شرکت کنند.

شیرازیان با اشاره به اینکه رشته تفسیر قرآن کریم ویژه ائمه جماعات مساجد برگزار می‌شود، منابع آزمون رشته تفسیر را از کتاب «قاموس قرآن جلد (٢)» و تفسیر همراه جزو ١٧ تا ٢٠ قرآن کریم و منبع آزمون رشته مفاهیم را جزوه آموزشی «امر به معروف و نهی از منکر در قرآن و نهج‌البلاغه» گردآوری علی تقوی یگانه معرفی کرد.

افزایش 30 درصدی درآمد موقوفات در شیروان

حجت‌الاسلام علی پرهیزگار، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان گفت: طی هشت ماه امسال، درآمد موقوفات این شهرستان در مقایسه با سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه طی این مدت اجرای نیات واقفان یک میلیارد و 850 میلیون ریال بوده است اظهار کرد: در بحث اجارات طی دو سال اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته که از ابتدای امسال تاکنون 400 قرارداد اجارات با مستاجرین موقوفات تنظیم شده که تا پایان سال به 600 قرارداد خواهد رسید.

حجت‌الاسلام پرهیزگار با بیان اینکه 70 درصد موقوفات شهرستان شیروان سند مالکیت دارند گفت: از ابتدای سال جاری 11 وقف جدید در این شهرستان به مبلغ 2 میلیارد ریال به ثبت رسیده که درمجموع کل 80 درصد نیات موقوفات، اطعام و عزاداری است./303/9314/ب1

ارسال نظرات