۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۴۶۴۷۲۷
آیت الله شبیری زنجانی تأکید کرد؛

لزوم استفاده از موقوفات حوزوی برای رفع مشکلات مالی طلاب

حضرت ‌آیت الله شبیری زنجانی با اشاره به مشکلات مالی طلاب و لزوم استفاده از موقوفات حوزوی در این زمینه گفت: اگر سازمان اوقاف می تواند باید برای کمک به طلاب اقدام کند چون بسیاری از طلاب دارای مشکلات اقتصادی و مالی هستند و موقوفات حوزوی می توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند.
آیت الله شبیری نجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید امروز در دیدار رییس و معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که بقاع متبرکه و امامزادگان مورد احترام مردم هستند، گفت: اوقاف کارهای مهمی برعهده دارد که یکی از آن ها تکریم و احترام به امامزادگان و بقاع متبرکه است.

وی افزود: ممکن است برخی بقاع و امامزادگان در اصل و نسب دارای سند و مدرک معتبر نباشند اما بسیاری از آن ها دارای اعتبار بوده و مورد احترام و توجه مردم هستند و جایگاه خاصی بین آن ها دارند اجرای نیت واقفان نیازمند توجه اساسی متولیان و سازمان اوقاف است و در این زمینه باید دقت لازم صورت بگیرد.
حضرت آیت الله شبیری زنجانی تهیه شجره نامه امامزادگان را کاری لازم و خوب توصیف کرد و اظهار داشت: اوقاف باید مدارک معتبر و اسنادامامزادگان و بقاع را تهیه کرده و در اختیار مردم قرار دهند که این کار سبب جل اعتماد آن ها خواهد شد.

وی رعایت دقیق مسائل شرعی و نیات واقفان را امری مهم و ضروری دانست و ادامه داد: سازمان اوقاف باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشد چون اجرای نیت واقفان نیازمند توجه دقیق متولیان و مسؤولان امر است.
این مرجع تقلید با بیان این که گسترش فعالیت های قرآنی از جمله حفظ قرآن دارای اهمیت است، ابراز داشت:  برخی اینگونه تبلیغ می‌کنند که شیعیان به حفظ قرآن اهمیت نمی‌دهند در حالی که اینگونه نیست از این رو تربیت حافظان قرآن اهمیت زیادی دارد؛ البته تربیت طلاب حافظ و قاری با توجه به این که در میان مردم هستند و تبلیغ دین می کنند اثرگذاری بسیاری دارد و باید درد اولویت باشد
وی با اشاره به مشکلات مالی طلاب و لزوم استفاده از موقوفات حوزوی در این زمینه عنوان کرد: اگر سازمان اوقاف می تواند باید برای کمک به طلاب اقدام کند چون بسیاری از طلاب دارای مشکلات اقتصادی و مالی هستند و موقوفات حوزوی می توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند.
حضرت آیت الله شبیری زنجانی در پایان خدمت به جامعه را فرصتی بی نظیر و دارای اجر و ثواب فراوان دانست و برای خدمت رسانی و موفقیت بیشتر مسؤولان به ویژه مدیران سازمان اوقاف دعا کرد./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات