۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۴۶۴۷۴۴
حجت الاسلام ناطق نوری:

وقف سبب خوشنامی و ماندگاری انسان در تاریخ می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جایگاه وقف از دیدگاه اسلام، گفت: وقف سبب ماندگار و خوشنام شدن انسان پس از مرگ می شود و هم برای انسان و هم جامعه برکت آفرین است.
ناطق نوری در بابل ناطق نوری در بابل ناطق نوری در بابل ناطق نوری در بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخصی مصلحت نظام پنجشنبه شب در کنگره علمای واقف مازندران در بابل با اشاره به اهتمام علما برای انجام وقف، گفت: علما پیشگامان وقف بودند و وقف های متعدد از علمای بزرگ و تراز اول کشور نشان دهنده این مهم است.

وی با بیان این مطلب که علما و روحانیان همواره منشأ خیر و برکت برای مردم بودند، افزود: علما و بزرگان دین نه تنها تمام زندگی و وقت خود را وقف خدمت به مردم کردند بلکه علمای بزرگ با وقف مال خود مردم را به انجام وقف تشویق می کردند.

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به انجام سنت حسنه وقف از سوی علامه شیخ کبیر مازندرانی، خاطرنشان کرد: علمای بزرگی مانند شیخ کبیر مایه فخر و مباهات علما به ویژه در خطه شمال کشور هستند که اموال خود را برای نشر دین و احکام الهی اسلام وقف کردند.

وی ادامه داد: بزرگانی در این دوران مانند آیت الله روحانی، نماینده فقید امام و رهبری در مازندران نیز در ادامه آن خط نورانی روحانیت اموال خود را در راه ترویج دین وقف کردند و باید این الگوها در جامعه بیشتر معرفی شوند.

حجت الاسلام ناطق نوری مازندران را مهد علمای بزرگ در جهان اسلام دانست و با اشاره به برخی از این علمای مطرح، گفت: علمای بزرگ مازندران خدمات بزرگی را به اسلام و دینداری مردم داشتند و امروز به وجود این وزنه های بزرگ جهان تشیع افتخار می کنیم.

وی با بیان آشنایی خود با آثار شیخ کبیر، تصریح کرد: بنده از دهه چهل و از زمان آغاز طلبگی با آثار شیخ کبیر آشنا بودم و به عنوان یک مازندرانی به خاطر وجود این عالم ربانی افتخار می کنم.

مشاور مقام معظم رهبری با بیان ارتباط شیخ کبیر با شهید شیخ فضل الله نوری، افزود: شیخ کبیر از علمای خوش فهم هم در حوزه دینی و هم در حوزه سیاسی بود و  بر مشروطه مشروعه تاکید می کرد.

عضو مجمع تشخصیص مصحلت نظام وقف را یک خیر مستمر و متاخر نامید و تاکید کرد: انسانی که خود را در مادیات غرق کند و تنها به فکر منافع شخصی و فردی خود باشد با رفتن از این دنیا اسم و رسمی از وی نخواهد بود.

وی ادامه داد: انسانهایی که خیرخواه دیگران باشند و با برجای گذاشتن وقف سبب خدمت به مردم و دین شوند، خود را ماندگار و جاویدان کرده اند.

حجت الاسلام ناطق نوری خواستار ترویج سنت حسنه وقف در جامعه شد و اظهار داشت: بر اساس روایات فرزند صالح، صدقه جاریه و انفاق از جمله اموری هستند که نام و یاد انسان را حتی بعد از مرگ به خوبی زنده نگه می دارند.

وی افزود: با تقویت ابعاد معنوی می توانیم به عنوان اشرف مخلوقات مایه افتخار و مباهات شویم.

گفتنی است؛ حجت الاسلام ناطق نوری پس از این سخنرانی با حضور بر مزار علامه شیخ کبیر در مسجد مقدس محدثین بابل و نثار فاتحه به روح آن عالم بزرگ از مقام شامخ علامه شیخ کبیر تجلیل کرد./202/1313/ب1

ارسال نظرات