۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۴۶۴۷۵۵
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

داعش نتیجه اختلاف بین امت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به آثار شوم اختلاف بین امت اسلامی، گفت: پدیده شوم داعش نتیجه اختلاف بین امت اسلامی است.
آیت الله نعیم آبادی

آیت‌الله غلامعلی نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در هرمزگان در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، ماه ربیع الاول و هفته وحدت را از پر برکت ترین ایام برای جهان اسلام دانست و گفت: تنها راه یکپارچکی وحدت اسلامی عمل به آیه «واعتصمو بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» است و احیای روح ملی گرایی در جامعه از خطرات وحدت اسلامی است.

وی به نقش حکومت اسلامی در آگاهی بخشی مسلمانان اشاره کرد و افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی و حاکمیت فقیه عادل، شیعه و سنی بدون هیچ مشکلی در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: ما تنها یک محور را برای جهان اسلام و بشریت می شناسیم که آن محور محمدی نام دارد، دیوانه گری های تکفیری ها بزرگترین ضربه به اسلام می زند و دین مبین ما را خشن معرفی می کنند.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به اینکه تمامی ماه‌های سال برای کسانی که قدردان باشند ماه‌های ارزشمندی است، ابراز داشت:‌ اما ماه ربیع لاول امتیازات بیشتری نسبت به دیگر ماه‌ها دارد.

وی بیان‌ داشت: ماه ربیع الاول همانگونه كه از اسم آن پیداست دارای آثار و برکات فراوانی بوده و طبق روایات امامان معصوم(ع) ماهی مبارک است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ماه ربیع الاول را ماه امامت امام زمان(عج) عنوان‌ کرد و گفت: اول ربیع الاول نیز آغار امامت امام جواد(ع) نهمین اختر آسمان امامت و ولایت است.

آیت الله نعیم آبادی تصریح‌ کرد: در ماه ربیع الاول، خداوند بزرگترین توفیق را نصیب بشریت کرده و هدیه‌ای به نام پیامبر اکرم(ص) به عنوان منشأ تمام  همه خیرات به تاریخ بشریت عطا کرده است.

امام جمعه بندرعباس به ولادت امام صادق(ع) در ماه ربیع الاول اشاره‌ داشت و تصریح‌ کرد: در سال 83 هجرى قمرى، ولادت امام صادق(ع) واقع شده و از این جهت نیز بر اهمیت این ماه ربیع الاول افزوده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: این امام همام به عالی‌ترین شکل ممکن، راه راستین حضرت محمدمصطفی(ص) را به مردم تفسیر کرد.

وی با اشاره به اینکه آثار رحمت خداوند در ماه ربیع الاول آشکار است، بیان‌ داشت: در این ماه مبارک، انوار جمال خداوند بر زمين و زمينيان می‌تابد و آثار رحمت الهی و ذخاير برکات خداوندی در اين ماه پديدار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به نامگذاری سالروز میلاد حضرت رسول اکرم(ص) به روایت شیعه و اهل سنت به نام هفته وحدت در تاریخ جمهوری اسلامی، ابراز داشت: مسلمین با برپایى جشن‌ها و تشکیل جلسات، هر چه بیشتر با شخصیّت نبىّ مکرم اسلام (ص)، سیره و تاریخ زندگى ایشان آشنا شوند و از آن، براى ساختن جامعه‌اى اسلامى و محمدى بهره کامل بگیرند.

آیت الله نعیم آبادی علت پیدایش داعش را اختلاف دانست و گفت: جامعه اسلامی به دلیل اختلاف، فرصت تفسیر نیافت و دیگران، غلط تفسیر کردند و داعش و گروهک‌های تروریستی به وجود آمده و به جان مسلمین افتاده‌اند.

وی گفت: در گذشته، به دلیل نبودن هفته وحدت، آسیب‌ها و خسارات فراوانی متوجه جامعه و امت اسلامی شد./851/302/ب2

ارسال نظرات