۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۴۶۴۷۶۷
نماینده مردم مبارکه در گفت وگو با رسا:

عدم تشخیص صحیح بزرگ ترین آفت نمایندگی مجلس است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با هشدار در خصوص آفات نمایندگی ملت، گفت: یک نماینده مجلس باید همواره مراقب باشد تا در دام شیطان صفتان گرفتار نشود.
زهرا سعیدی

زهرا سعیدی، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا پیرامون وظایف نمایندگی، گفت: اصلی‌ترین وظیفه نمایندگان خانه ملت مطابق اصل هفتاد و یکم قانون اساسی؛ قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین است .

وی افزود: درون دو کلمه قانون‌گذاری و نظارت که در قانون اساسی آمده، بسیاری از نکات نهفته است. نمایندگان مجلس باید مطلع و آگاه، پیگیر در مرتفع کردن خواسته های مردم و در پی اجرای صحیح قوانین باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن هشدار در خصوص برخی سیاسی‌کاری‌ها، عنوان داشت: نمایندگان باید به دور از سیاست‌زدگی و سیاسی‌بازی بوده و در زمان تصویب قوانین نهایت دقت را در جهت مصالح کشور و مردم داشته باشند.

 

سعیدی در پاسخ به این سوال که نمایندگان خانه ملت چه وظایفی در قبال ولی فقیه دارند، گفت: پاسخ این سوال مختص به نمایندگان نیست، بلکه وظیفه همه مردم در قبال ولی فقیه یکسان است. البته مجلس که خود در جایگاه قانونگذاری و نظارت است باید دقیق‌تر عمل کند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای پاسخ به این سوال از نهج البلاغه و کلام حضرت علی(ع) می‌توان کمک گرفت که در مورد حق خودشان بر مردم میفرمایند : "به بيعت با من وفادار باشيد و در آشكار و نهان برايم خيرخواهى كنيد. هرگاه شما را فرا خواندم اجابت نماييد و فرمان دادم اطاعت كنيد." با این تفاسیر مجلس نیز باید در این امر پیشقدم و در قانونگذاری و نظارت این وظیفه را مد نظر داشته باشد و از طریق وضع قوانین منطبق با فرامین ولی فقیه تسری بخش این امر در کشور باشد.


سعیدی با پرداختن به آفات احتمالی در مسیر نمایندگی، ابراز داشت: مسلما جایگاه نمایندگی یک جایگاه خطیر بوده که پر از امتحانات الهی است و منفعت طلبان شیطان صفت همواره دنبال تحقق منافع خود از طریق نفوذ به عناصر نظام و خصوصا نمایندگان مجلس هستند.

وی تأکید کرد: سهم خواهی و دنیا طلبی که به کلام امیرالمومنین(ع) راس همه خطایاست، سیاست زدگی و سیاسی بازی، لجاجت و دوری از اخلاقیات، خود محوری و شهرت طلبی، وابستگی، محافظه کاری و عدم تشخیص صحیح موضوعات از مهم ترین آفاتی است که در کمین نمایندگان مجلس است. باید توجه داشت عدم تشخیص صحیح موضوعات می‌تواند به عنوان یک آفت بسیار مهم گریبان هر نماینده‌ای را بگیرد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: تطمیع، ترس و بی‌بصیرتی جزو مواردی هستند که همواره می‌توانند نمایندگان خانه ملت را تهدید کنند./856/ت302/ج

ارسال نظرات