۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۴۶۴۷۷۵
امام جمعه موقت بیرجند:

آمریکایی ها با تصویب قانون تحریم های ایران نقض برجام کردند

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه آمریکایی های جنایتکار با نقض برجام بار دیگر نشان دادند که بر پیمان خود وفادار نیستند، گفت: با توجه به اینکه مسؤولان ایران تلاش کردند بر عهد و پیمانی که در برجام داده بودند پایبند باشند اما مسؤولان آمریکایی در مجلس سنای این کشور قانون تحریم های ایران را تصویب کردند.
برجام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام علیجان دلدار، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه، اظهار داشت: نشانه عبودیت و بندگی باید در تمام رفتار و کردار بنده خدای رحمان باشد و این نشانه بندگی خدا و عبودیت باید در زندگی ما وجود داشته باشد.

وی گفت: بندگان مخلص خدا همواره دغدغه زندگی جاوید و ابدی دارد و به فکر قیامت هستند، بندگان خدای رحمان نه مشرک هستند که برای خدای یگانه شریک قرار دهند و نه منافق می باشند که گفتار و درون آن ها با هم هماهنگ نباشند بلکه این بندگان مؤمن عمر خود را در جهت رضای خدا صرف می کنند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به 13 آذرماه روز جهانی معلولان، افزود: باید تمام انسان ها بدانند بیماری و سلامتی و از جمله معلولیت در دایره امتحان الهی قرار دارد، خداوند به وسیله بیماری و سلامتی می خواهد بندگان خود را امتحان کند.

حجت الاسلام دلدار با بیان اینکه فرد معلول با معلولیت به رشد و کمال می رسد، تصریح کرد: دنیا محل مسؤولیت و تکلیف است، بنابراین افرادی که از سلامتی بیشتری برخوردار هستند نسبت به کسانی که دچار معلولیت و بیماری هستند از مسؤولیت بالایی برخوردارند.

وی ادامه داد: تمام انسان ها نسبت به معلولان وظیفه دارند و باید تلاش شود این وظیفه به درستی انجام دهیم، باید به معلولان شخصیت بدهیم و توانمندی های آن ها را بشناسیم و این توانمندی های معلولان باید کشف شود، جایگاه معلولان در جامعه حفظ شود و باید تلاش شود زمینه معلولیت های مادرزادی در این جامعه از بین برود.

امام جمعه موقت بیرجند به 16 آذرماه روز دانشجو و روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان در مقابل استکبار هم اشاره کرد و افزود: اگر دانشگاه مهد علم و دانش است پس بنابراین این دانشجویان لایق ترین افرادی هستند که در برابر ظلم و ستم و استکبار بایستند هر چند در این راه خون هایی هم ریخته شود.

حجت الاسلام دلدار با بیان اینکه آمریکای جنایتکار با نقض برجام باری دیگر نشان دادند که بر پیمان خود وفادار نیستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مسؤولان ایران تلاش کردند بر عهد و پیمانی که در برجام داده بودند پایبند باشند اما مسؤولان آمریکایی در مجلس سنای این کشور قانون تحریم های ایران را تصویب کردند.

وی اظهار کرد: کفار و استکبار تنها ایستادگی و مقاومت را می شناسند و با این ایستادگی و مقاومت می شود در برابر خطرات آن ها به دور بود، قرآن وظیفه ما را در برابر استکبار بیان کرده است و این استکبار زبانی جز زبان ایستادگی و مقاومت نمی فهمد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: همان طور که مقام معظم رهبری تأکید کردند باید در زمینه های مختلف بر روی پای خود بایستیم و به وعده های پوچ آمریکا دل نبندیم و از تهدیدهای آن ها نیز نترسیم.

حجت الاسلام دلدار با اشاره به 9 ربیع الاول آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج)، اذعان داشت: در این روز سه مناسبت آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج)، ساروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) با حضرت خدیجه(س) و کشته شدن عمر سعد از سردمداران حادثه کربلا وجود دارد.

وی با بیان اینکه پیروان امام زمان(عج) باید به مناسبت روز 9 ربیع الاول جشن های متعددی را بگیرند، بیان کرد: در روز 9 ربیع الاول مراسم پیاده روی تحت عنوان اجتماع مردمی منتظران ظهور از ساعت 9:30 دقیقه صبح در میدان ابوذر آغاز می شود و به سمت مسجد امام حسین(ع) بیرجند ادامه دارد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: اگر در گوشه و کنار کشور به بهانه های دیگری جلسه و برنامه ای باشد بدون شک خرافه است و هیچ اصل و ریشه ای ندارد و تک تک ما موظف هستیم با این برنامه ها مقابله کنیم و به امربه معروف و نهی از منکر بپردازیم، مسؤولان کشور و استان نیز باید با کسانی که زمینه سازی انجام می دهند تا وحدت را خدشه دار بکنند برخورد کنند./880/201/ب2

ارسال نظرات