۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۴۶۴۷۷۷
امام جمعه موقت کرمان:

مسؤولان در برابر نقض برجام برخورد مقتدرانه داشته باشند

امام جمعه موقت کرمان گفت: آمریکا باید بداند ملت ایران پشتیبان نظام اسلامی هستند، از این رو اگر در این مقطع زمانی، مواضع انقلابی، قاطع، محکم و روشن در برابر نقض برجام نداشته باشیم آسیب بسیاری خواهیم دید بنابراین از مسؤولان درخواست برخورد مقتدرانه را داریم.
حجت الاسلام و المسلمین محمد قاسمی زاده امام جمعه موقت کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده، امام جمعه موقت کرمان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلای بزرگ امام علی (ع) کرمان ضمن اشاره به گرامیداشت دهه وقف اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: قبل از آنکه مرگ به سراغتان آید در راه خدا انفاق کنید چرا که برخی در لحظه مرگ پشیمان شده و آرزو می کنند لحظه ای به دنیا باز گردند تا در راه خدا انفاق کنند.

وی بیان داشت: موضوع وقف نسبت به دیگر امور از اهمیت بالایی برخور است، چنانچه برای وقف قوانین شرعی و عرفی وجود دارد، علاوه بر آن سلسله مراتب وقف نشان از ارزش وقف در دین د ارد به گونه ای که این امر از سیره پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) محسوب می شود.

حجت الاسلام قاسمی زاده افزود: پیامبر اکرم(ص) از سوی خداوند مقرراتی برای وقف وضع کرده و حد و مرزی برایش قائل شده اند که لازم است مردم در آن حیطه عمل به وقف کنند از این رو از بین بردن ملک موقوفه علاوه بر حرام بودن مترتب مسؤولیت شرعی است.

وی با اشاره به قوانین مترتب به موقوفات و لزوم عدم صدمه به آن، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی معتقدند برخی از موقوفات مخروبه هستند، از این رو از وقف ناامید هستند و این به دلیل وجود حکام و سلاطینی است که در طول تاریخ تلاش کردند تا موقوفات را از بین ببرند چنانچه در زمان پهلوی نیز با قانون اصلاحات ارضی بخش عظیمی از موقوفات را تقسیم کردند.

امام جمعه موقت کرمان ابراز داشت: نبود قوانین محکم حمایتی موجب شده تا هزینه های وقف به درستی جمع آوری نشود که همین امر به امور وقفی ضرر می رساند.

وی در خطبه دوم با اشاره به مناسبت های این هفته اشاره کرد: 8 ربیع الاول شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت امام عصر (عج) است که فرصتی است برای مؤمنین تا وظایف خود را نسبت به آن حضرت به نحو شایسته پیگیری کنند و به انجام رسانند.

حجت الاسلام قاسمی زاده با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با اهمیت بسیج، گفت: ابداع بسیج از سوی امام راحل (ره) در ایام دفاع مقدس سبب شد تا جنگ 8 ساله به بهترین وجه مدیریت شود چنانچه وجود این تشکل سبب رفع بسیاری از مشکلات شد.

وی ادامه داد: بسیج به وجود آمد تا انقلاب را به دست جوانان بسپارد تا با ظرفیت وسیع خود در جهت تضعیف دشمن و حفظ و تقویت نظام تلاش کنند، از این رو بسیج وابسته به هیچ جناحی نیست و دارای ظرفیت وسیع و ارزنده ای است که در بیشتر عرصه ها کارآمد است چرا که علاوه بر دارا بودن شهامت و تجربه و اخلاص، از پشتوانه مردمی برخوردار است.

امام جمعه موقت کرمان در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به نقض برجام از سوی آمریکا، تصریح کرد: آمریکا باید بداند ملت ایران پشتیبان نظام اسلامی هستند، از این رو اگر در این مقطع زمانی، مواضع انقلابی، قاطع، محکم و روشن در برابر نقض برجام نداشته باشیم آسیب بسیاری خواهیم دید بنابراین از مسؤولان درخواست برخورد مقتدرانه را داریم.

وی با اشاره به عظمت راهپیمایی اربعین اظهار داشت: متاسفانه حادثه خروج قطار زائران از ریل بسیار غم انگیز بود اما آنچه اهمیت دارد برخورد قانونی و قاطع با متخلفین است تا دیگر شاهد چنین جریاناتی نباشیم.

حجت الاسلام قاسمی زاده با اشاره به در پیش بودن روز دانشجو، گفت: ما این روز را گرامی میداریم و امیدواریم دانشجویان ما همانگونه که در عرصه علمی تلاش و پیشرفت می کنند در عرصه های سیاست، تقویت انقلاب و نظام و حفظ کیان اسلامی نیز پیش قدم بوده و تلاش کنند تا شاهد پیشرفت های روز افزون ایشان باشیم چرا که ظرفیت دانشجویان ما بسیار وسیع و چشمگیر است./9703/201ب2

ارسال نظرات