۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۶۴۷۷۹
امام جمعه بابل:

عشق به رهبری و انقلاب در آیت الله فاضل موج می زد

امام جمعه بابل گفت: عشق به رهبری و انقلاب در آیت الله فاضل موج می زد و همواره برای تقویت جایگاه رهبری و ولایت فقیه تلاش ویژه ای داشت.
امام جمعه بابل مراسم ترحیم آیت الله فاضل مراسم ترحیم آیت الله فاضل مراسم ترحیم آیت الله فاضل مراسم ترحیم آیت الله فاضل مراسم ترحیم آیت الله فاضل مراسم ترحیم آیت الله فاضل مراسم ترحیم آیت الله فاضل مراسم ترحیم آیت الله فاضل مراسم ترحیم آیت الله فاضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل صبح امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله فاضل در مصلای جمعه بابل با اشاره به جایگاه شخصیت علمی و شخصیتی ایشان، گفت: رحلت آیت الله فاضل خسارت سنگینی بر جامعه ما بود اما ما تسلیم اراده الهی هستیم؛ آیت الله فاضل عالمی فرزانه و بزرگی بود که از مواهب دنیا کم بهره گرفت اما خدمات گسترده و زیادی را برجای گذاشت.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(س) و الزهرا(س) بابل با اشاره به احداث و راه اندازی مدرسه علمیه فیضیه مازندران، توسط آیت الله فاضل، اظهار داشت: آیت الله فاضل با احداث و راه اندازی مدرسه علمیه فیضیه مازندران در شهرستان بابل خدمت بزرگی را به حوزه های علمیه و تربیت علما و روحانیون فاضل به جامعه اسلامی انجام داد؛ آیت الله فاضل با دست خالی مدرسه بزرگ علمیه را ساخت که عالمان بزرگی امروز ماحصل آن است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی، مدرسه علمیه فیضیه مازندران را از مدارس موفق علمیه در سراسر کشور عنوان و تصریح کرد: امیدواریم که فرزندان این عالم ربانی که هر یک از آنها از علمای برجسته ای هستند، بتوانند راه آن بزرگوار را ادامه بدهند؛ آیت الله فاضل منزلی که از پدرش به ارث رسید را فروخت و آن را خرج توسعه کتابخانه مدرسه علمیه فیضیه مازندران کرد.

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که آیت الله فاضل ملجا و پناهگاه مردم منطقه بود، تاکید کرد: آیت الله فاضل به صورت شبانه روزی پاسخگوی مردم به صورت حضوری و تلفنی بود و با حوصله به این سوالات و طرح مشکلات مردم پاسخ می داد و اصلا کمترین ناراحتی را در این زمینه نداشت.

وی ادامه داد: عشق به رهبری و انقلاب در آیت الله فاضل موج می زد و همواره برای تقویت جایگاه رهبری و ولایت فقیه تلاش ویژه ای داشت.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی به پیشینه مبارزه آیت الله فاضل با رژیم پهلوی پرداخت و گفت: این عالم گرانقدر در قبل از انقلاب قدرتمندانه در تمام صحنه ها حضور گسترده داشت و از مبارزان و پیشگامان مبارزه با رژیم ستمشاهی بود.

وی افزود: خدمات آیت الله فاضل در سنگرهای مختلف نظام اسلامی به ویژه در تایید مرجعیت مقام معظم رهبری فراموش شدنی نیست و برای مرجعیت رهبری و  دفاعی از مرجعیت رهبر معظم رهبری تلاش بسیاری کرد.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل اظهار داشت: آیت الله فاضل صادقانه و خالصانه همواره بعد از نام مقام مقام معظم رهبری جمله پدر و مادرم فدای مقام معظم رهبری را بر زبان می  آورد.

وی به اهتمام ایشان به نماز و به ویژه نمازجمعه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ایشان با پای برهنه و پیاده به سمت نمازجمعه می رفت و این نشانه علاقه ایشان و عظمت جایگاه نماز جمعه در نظر این عالم بزرگ بود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی به احیای سنت حسنه اعتکاف توسط مرحوم آیت الله فاضل پرداخت و تصریح کرد: یکی از توجهات مرحوم آیت الله فاضل توجه به اعتکاف و احیای این سنت پیامبر(ص) بود که از جمله آن اعتکاف دهه آخر ماه مبارک رمضان و اعتکاف شعبانیه بود./1313/پ202/ج1

ارسال نظرات