۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۶۴۸۰۲
امام جمعه دامغان:

ملت ما با تمدید تحریم‌ها دست از آرمان های خود برنمی‌دارد

امام جمعه دامغان تمدید 10 ساله تحریم‌ها بر علیه ایران اسلامی با رأی 99 نماینده مجلس سنای آمریکا را نمونه عینی تهدید و عهد شکنی و نقض برجام دانست و گفت: دولتمردان خبیث آمریکا و همه دشمنان ملت ایران بدانند مردم ما دست از آرمان‌های انقلاب و شهدای خود بر نمی‌دارند.
امام جمعه دامغان امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته دامغان که با حضور باشکوه مردم دیندار دامغان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: ملت ما چه گناهی مرتکب شده که باید از زمان ریاست جمهوری کلینتون تا امروز شاهد این تحریم‌های شدید و ظالمانه بر علیه کشورمان باشد، همانا معنای این رفتار خصمانه چیزی جز نقض برجام و خباثت و بدعهدی دیگری از سوی آمریکایی‌ها، نیست.

امام جمعه دامغان اضافه کرد: دشمنان بدانند ملت ما 37 سال است که امتحانش را پس داده، ما در دوران جنگ تحمیلی نیز تحریم بودیم، شدید‌ترین تحریم‌های نفتی، دارویی، اقتصادی، نظامی و بانکی را بر علیه کشور و ملت مظلوم ما بکار بستند اما ملت مسلمان ایران پشت اصل ولایت فقیه ایستاد و دشمن را نا امید کرد.

خطیب نماز جمعه دامغان تأکید کرد: امروز نیز ملت ما گوش به‌فرمان ولایت فقیه بر آرمان‌های شهدای خود راست‌قامت ایستاده و اگر بازهم ما را تحریم کنند، دست از دین، اسلام و قرآن و آرمان‌های انسانی و اسلامی خود بر نخواهیم داشت.

بی‌تدبیری مسؤولان مهمترین عامل وقوع حادثه قطارها بود

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه برخورد دو قطار در حوالی سمنان پرداخت و گفت: فاجعه‌ای به این بزرگی که خانواده‌های بسیاری را داغدار نمود قریب به 50 نفر از هموطنانمان را به کام مرگ کشاند و ده‌ها نفر را مجروح نمود، با انداختن تقصیر برگردن یک لکوموتیوران یا کارمند پوشیده نمی‌شود، این حادثه حاصل قصور و بی‌تدبیری مسؤولان امر بود.

خطیب نماز جمعه دامغان با یادآوری پیام رهبر معظم انقلاب در باب حادثه تصادف دو قطار و اشاره ایشان به بی‌تدبیری و قصور صورت‌گرفته و لزوم پیگیری کامل و مجدانه مسؤولان، خاطر‌نشان کرد: در این حادثه ضعف عملکرد مدیریت بحران و سرعت عمل در تصمیم‌گیری پس از خرابی و توقف قطار تبریز از سوی مسئولان امر مشهود است و مشخص نیست در عصر تکنولوژی نقش امکان موقعیت‌یابی و محاسبات دقیق و ایمنی بخش راه آهن کشور در حرکت قطار سمنان چه بوده است.

امام جمعه دامغان با انتقاد از مدیریت راه آهن استان سمنان "راه آهن شمال شرق 1" و نارضایتی‌های مردمی بسیار طی‌ماه‌های گذشته، گفت: البته مردم شهرستان دامغان آثار ظلم و بی‌توجهی در مدیریت حمل و نقل ریلی استان را بارها تجربه کرده‌اند که کارشکنی در اختصاص سهمیه بلیط به دامغان و عدم توقف بسیاری از قطار‌ها در ایستگاه راه‌آهن این شهرستان نمونه بارز آن است.

تأکید بر لزوم نگاه ویژه به مشکلات معلولان جامعه

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در ادامه با گرامیداشت 12 آذر روز جهانی معلولان بر ضرورت توجه بیشتر به نیازها و مشکلات این قشر جامعه تأکید کرد و گفت: متأسفانه دو هزار و 116 نفر از هموطنان در شهرستان دامغان دچار معلولیت‌های مختلف جسمی، بینایی، شنوایی و روحی هستند که لازم است به مسائل مختلف آنها توجه ویژه شود.

خطیب نماز جمعه دامغان با یادآوری افتخار آفرینی ورزشکاران معلول دامغانی طی 18 ماه گذشته در مسابقات مختلف جهانی با کسب قریب به 50 مدال رنگارنگ در رقابت‌های مالزی، چین، کره، چک و ... آن را نشانه توانمندی‌های بسیار این قشر خواند و افزود: مردم ما نیز باید بیش از پیش به سازمان بهزیستی کمک کنند، به آسایشگاه‌ها سربزنند و از آلام این قشر جامعه بکاهند.

گفتنی است، یادآوری شرایط سوریه و جنایات تروریست‌ها باحمایت‌های غربی و عربی به ویژه در حلب و آوارگی دهها هزار انسان و دعوت مردم به استمرار کمک‌های نقدی به مردم بی‌دفاع این کشور، گرامیداشت هفته وقف و لزوم ترویج این سنت حسنه به‌عنوان صدقه جاریه برای انسان و تأکید بر ضرورت اشاعه فرهنگ انتظار در جامعه و شناخت و درک درست از امام زمان(عج) از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود./977/پ201/ج1

ارسال نظرات