۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۴۶۴۸۴۳
حجت الاسلام بی آزارتهرانی:

برای مقابله با دشمن قدار راهی جز اتحاد و انسجام نداریم

استاد حوزه تأکید کرد: دشمنان در کفر خود برای زدن ما منسجم هستند از این رو ما نباید یکدیگر را محکوم کرده، هرکس حرف خود را بزند و دو قطبی ایجاد کنیم، جز اتحاد جامعه و نگاه به رهبری معظم انقلاب و اتخاذ موضع برای مقابله با دشمن قدار راهی وجود ندارد.
حجت الاسلام بی آزار تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی استاد حوزه علمیه امروز در مراسم دعای ندبه مهدیه تهران با بیان این که انسان جاهایی که قطعی می داند کاری حرام است باید ترمز کند، گفت: حرام الهی کم و زیا ندارد بلکه هم کم و هم زیاد آن آتش است باید این را بفهمیم و باور کنیم.

وی افزود: نباید برخی عملکردها سبب شود که خدایی نکرده در رفتار عده ای اباحه گری شوند و بگویند حالا که عده ای هجمه بر بیت المال می برند و پول ها را جابه جا می کنند اگر در مشکلات و شداید اقتصادی دستی ببریم اشکالی ندارد، باید مراقب باشیم که بزرگترین خدعه شیطان همین است.

استاد حوزه علمیه با بیان این که یکی از سیاست های شیطان به صورت گام به گام این است که به انسان می گوید دیرگان را ببین و عمل کن، اظهار داشت: شیطان می گوید حال که همه فلان کار را می کنند تو هم باید انجام بدهی، نخستین شرط سلوک الی الله این است که انسان خود را به صورت تک برای اعمالش در برابر  خدا و ولی خدا مسؤول ببیند.

وی ادامه داد: انسان باید فکر کند که انکار کسی در عالم نیست و تنها او را مورد سؤال و مؤاخذه قرار می دهند، اگر افراد اینگونه نگاه کنند جامعه به جامعه ای تبدیل خواهد شد که مقدمه ظهور امام زمان(عج) را فراهم می کند.

حجت الاسلام بی آزارتهرانی با بیان این که منتظر باید هر روز به سمت خیر و برکت پیش رود وخود را مسؤول ببیند، ابراز داشت: اگر در این شرایط و وزیدن هجمه های آخرالزمان خود را نگاه دارد گلستان قبل از ظهور فراهم خواهد شد.

وی عنوان کرد: جامعه ای که همه خوب باشند اما حرکت به سوی خوب تر شدن نباشد و عده ای با حرکات ناشایست جامعه را به سمتی ببرند که قبح گناه در آن بریزد آن جامعه مستحق بلا خواهد بود، قوم پیامبری 60 درصد خوب و 40 درصد نااهل بودند، قرآن می فرماید این 40 درصد دو جرم داشتند که برای ضربه خوردن آن ها بس بود که عبارت از نقص پیمانه و نقض پیمان است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: این قوم اگر عهدی می بستند نقض عهد می کردند و اهل کم فروشی بودند، وقتی بلای برای همه نازل شد پیامبر قوم سؤال کرد که خداوند 60 درصد انسان ها خوب بودند چرا بلا برای همه نازل شده است، خطاب آمد این افراد انگیزه نداشتند که نهی از منکر داشته باشند و جامعه را به سمت خوب تر شدن ببرند بلکه جامعه را رها کرده بودند.

وی اضافه کرد: نقض پیمان برای دوستان امیرمؤمنان نیست، دوستان حضرت اهل تعهد هستند و پیمان شکنی برای دشمن است که امروز می بینیم، چقدر دشمنان در کفر خود منسجم هستند ای کاش ما برای آمدن امام زمان(عج) منسجم باشیم، سنای آمریکا بدون رأی منفی برای تمدید ده ساله تحریم ها نسبت به مردم نجیب ایران رأی دادند.

حجت الاسلام بی آزار با بیان این که این کار نقض پیمان و نقض برجام است، گفت: نقض عهد برای دشمنان است و هچ ابایی از این کار ندارند، بر اساس آیه قرآن بدترین جنبندگان نزد خداوند کفاری هستند که وقتی با آن ها پیمان بسته می شود پینان خود را نقض می کنند و ابایی از این کار ندارند.

وی افزود: نقض برجام شده البته اگر این حرکت سیاسی نباشد، ممکن بخواهند توان بخشی برای رییس جمهور منتخب داشته باشند که او بیاید وتو کند و پایگاهی برای او ایجاد شود، اگر بازی سیاسی نباشد همه تعهدات را نقض کردند؛ نقص آنجایی است که پس از نقض برجام، ما بر جام ولایت لب ننهیم و منسجم و متحد نباشیم.

استاد حوزه علمیه با بیان این که در دوره ای عزیزانی زحمت کشیدند و الان در فضاهای مجازی و جبهه گیری ها شماتت کردن هیچ فایده ای ندارد، اظهار داشت: بالاخره این اتفاق افتاده است، عده ای بنا نداشتند نمایه ای از گفتمان و دیپلماسی را نشان دهند، در هر صورت دشمن شمشیر را از رو بیرون کشیده است؛ امروز چیزی که سبب می شود بتوانیم مقابله کنیم انسجام و اتحاد است.

وی ادامه داد: آن ها در کفر خود برای زدن ما منسجم هستند از این رو ما نباید یکدیگر را محکوم کرده، هرکس حرف خود را بزند و دو قطبی ایجاد کنیم، جز اتحاد جامعه و نگاه به رهبری معظم انقلاب و اتخاذ موضع برای مقابله با دشمن قدار راهی وجود ندارد.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با بیان این که دشمن قسم خورده و بنا دارد که سفره انقلاب را جمع کند، ابراز داشت: خوشبختانه روشن شد که نباید آدرس اشتباه داد؛ تکلیف دشمن معلوم است که از عهدشکنی هیچ پروایی ندارند، بی تعهدی و نقض برجام در مرام مسلمانی نیست بلکه برای کفار است./1323/پ202/ج

ارسال نظرات