۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۴۶۴۸۴۴
14 آذرماه؛

همایش «وقف و حوزه‌های علمیه» در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از برگزاری همایش «وقف و حوزه‌های علمیه» در این استان به میزبانی شهرکرد خبر داد و گفت: این همایش صبح روز یکشنبه هفته جاری، 14 آذرماه در سالن اجتماعات مجتمع لاله برگزار می‌شود.
همایش وقف و حوزه های علمیه

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تبریک هفته وقف، از برگزاری همایش «وقف و حوزه‌های علمیه» در این استان به میزبانی شهرکرد خبر داد و افزود: این همایش صبح روز یکشنبه هفته جاری، 14 آذرماه در سالن اجتماعات مجتمع لاله برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری سخنران محوری این همایش است، ابراز کرد: در همایش وقف و حوزه‌های علمیه مدیران، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه و مسؤولان ادارات اوقاف و واقفان و خیران استان حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به اینکه موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه در استان چهارمحال و بختیاری به نسبت شمار کل موقوفات بسیار اندک است، تصریح کرد: باید بکوشیم که نیت واقفان به این سمت سوق داده شود چرا که یکی از مهمترین نیازهای امروز جامعه وقف برای حوزه های علمیه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اشباع شدن این استان در زمینه موقوفات با نیت برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر، تصریح کرد: باید موقوفات جدید استان به سمت نیازهای روز جامعه هدایت شوند.

این مقام مسؤول اضافه کرد: مسائلی چون توسعه حوزه‌های علمیه، آموزش و علم‌آموزی، بهداشت و سلامت، احداث درمانگاه، تأمین هزینه درمان بیماران خاص، تأمین هزینه‌ های ازدواج و امور مربوط به جوانان، هزینه برای کودکان بی‌ سرپرست، ترویج فرهنگ قرآنی و غیره برخی از نیازهای روز در چهارمحال و بختیاری هستند که بایستی واقفان برای ثبت وقف به آنها توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه حدود یک هزار و 646 ملک موقوفه در این استان وجود دارد که تاكنون برای 476 املاک موقوفه استان سند مالکيت صادر شده است، گفت: املاک موقوفه استان شامل 263 ملک متصرفی، 41 غیرمتصرفی، یک هزار و 53 مسجد و 16 مورد حسینیه‌ها، دارالقرآن‌ها و حوزه علمیه است.

حجت الاسلام عزیزی در پایان با تأکید بر اینکه حوزه‌ های علمیه نقش بسزایی در ترویج فرهنگ وقف و گسترش این سنت حسنه در جامعه می ‌توانند ایفا کنند، گفت: طلاب می ‌توانند به تبیین احکام شرعی وقف و خدمات جاری از وقف در جامعه بپردازند، در شرایط امروز جامعه احیای سنت حسنه وقف می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را برطرف کند./9457/302/ب2

ارسال نظرات