۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۴۶۴۸۷۰

چند خبر کوتاه از استان کرمان

ثبت مورد وقف مشارکتی در راور، آپارتمان 10 میلیاردی در بم وقف حوزه علمیه شد، ویزیت رایگان بیماران در بیمارستان های موقوفه کرمان و برگزاری هفته «قرآن و عترت» دهه فجر در کرمان از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، منصور هدایتی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان راور، اظهار کرد: همزمان با دهه وقف، مورد وقف جدیدی در غرفه همه واقف باشیم خیمه معرفت مستقر در امامزاده بی بی معصومه (ع) در این شهرستان ثبت شد.

وی افزود: واقفان، حسین و فاطمه کاربخش سهم خود را به صورت مشارکتی از یک منزل مسکونی قدیمی به مساحت 150 متر مربع وقف کردند.

هدایتی تصریح کرد: این ملک جهت افزایش فضای مسجد باغ گیپو شهر راور وقف شده است و ارزش آن 200 میلیون ریال است و از ابتدای سال جاری چهار مورد وقف جدید در شهرستان راور محقق شده است.

آپارتمان 10 میلیاردی در بم وقف حوزه علمیه شد

حجت الاسلام مهدی امیری سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم از وقف آپارتمان ده میلیارد ریالی جهت امور مخارج حوزه علمیه این شهرستان خبرداد.

وی اظهار کرد: همزمان با پنجمین روز از ایام دهه وقف مورد وقف جدیدی از سوی واقف گرانقدر "امان الله تقی زاده "در این شهرستان ثبت شد.

حجت الاسلام امیری تصریح کرد: این خیر نیکوکار در اقدامی خداپسندانه آپارتمان تجاری و مسکونی خود را شامل زیر زمین و ساختمانی در 2 طبقه را جهت مخارج طلاب و امور حوزه علمیه شهرستان وقف کرد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم ارزش ملک مذکور رامبلغ ده میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: با ثبت این وقف ارزشمند تعداد چهار مورد وقف جدید طی سال جاری در این شهرستان ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه می توان بسیاری از مشکلات و نیازهای جامعه را با استفاده از حوزه های نوین وقف مرتفع کرد، گفت: وقف جهت حوزه علمیه و تامین مخارج طلاب علوم دینی یکی از این ضروریات مهم است.

ویزیت رایگان بیماران در بیمارستان های موقوفه کرمان

همزمان با ایام دهه وقف امروز (13آذر ماه) ویزیت بیماران در بیمارستان های موقوفه ارجمند و موقوفه نوریه شهر کرمان رایگان است

بر پایه این گزارش این خدمات رایگان شامل بخش های زنان و زایمان، پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص جراحی عمومی و متخصص جراحی لثه است.

برگزاری هفته «قرآن و عترت» دهه فجر در کرمان

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: هفته قرآن و عترت در آستانه دهه فجر از ۱۰ تا ۱۶ بهمن جاری برای ترویج فرهنگ قرآنی برنامه ریزی شده است.

وی اظهار کرد: برنامه هایی که وزارت در دوره اخیر در استان ها پی ریزی کرد بسیار مهم و تاثیر گذار است که هفته قرآن و عترت، جشنواره قرآنی ترجمه های آیات و جشن رمضان از جمله آن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان همچنین آزمون کارکنان دولت تحت عنوان «به سوی فهم قرآن» که حدود 4 هزار نفر به استثنای کارکنان آموزش و پرورش در آن شرکت کردند را از دیگر برنامه های وزارت ارشاد خواند و افزود: در سال جاری همزمان با ایام فاطمیه نمایشگاه فاطمی برگزار کردیم و افزون بر آن، یازدهمین نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان، محافل انس با قرآن و جشن رمضان را هم داشتیم.

علیزاده افزود: در کنار این فعالیت ها، بیش از 200 موسسه قرآنی به استثنای جنوب کرمان فعالیت دارد و هفته قرآن و عترت در آستانه دهه فجر از 10 تا 16 بهمن جاری برای ترویج فرهنگ قرآنی برنامه ریزی شده است./303/9709/ب1

ارسال نظرات