۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۴۶۴۹۰۰
امام جمعه سراب:

ترویج، فرهنگ سازی و بیان احکام وقف از وظایف روحانیت است

حجت الاسلام اکرمی وی با اشاره به نقش علما و روحانیان در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در جامعه، گفت: ترویج، فرهنگ سازی و بیان احکام وقف از وظایف پر اهمیت روحانیت در امر وقف است.
حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی اکبر اکرمی امام جمعه سراب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک فرا رسیدن هفته وقف، اظهار داشت: وقف یکی از احکام ارزشمند الهی است که می توان از طریق آن بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرد.

وی وقف را چشمه جاری و ساری جاویدان دانست و گفت: عمل وقف به جهت ویژگی آن عملی جاودان در نامه اعمال افراد است چرا که از فروخته نمی شود و منافع آن برای موارد خدا پسند به کار می رود که ثواب آن تا سالها پس از مرگ در کارنامه اعمال افراد ثبت می شود و در روز قیامت انسان را سربلند می کند.

امام جمعه سراب با بیان اینکه ما از ماموریت اوقاف که در واقع حفاظت از نیات واقفان است حمایت می‌کنیم، ابراز داشت: در حقیقت مسؤولیت و وظیفه سازمان اوقاف پیگیری، تشخیص و حفظ نیات واقفان در مال موقوفه است و این سازمان باید تلاش و جدیت خود را در این امر بیش از پیش به کار برد.

وی با اشاره به نقش علما و روحانیون در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در جامعه، ابراز داشت: ترویج، فرهنگ سازی و بیان احکام وقف از وظایف پر اهمیت روحانیت در امر وقف است،‌ علما باید در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشند تا جامعه از برکات معنوی و مادی وقف و تأثیر آن بر اقتصاد اسلامی به نحو مطلوب بهره مند گردد.

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه وقف از احکام و موضوعات اسلامی است که برکات فراوانی ب آن مترتب است، افزود: ترویج این امر می تواند بسیاری از مشکلات را در جامعه از میان بردارد، روحانیت که طلایه دار دین و دیانت است لازم است با بیان برکات معنوی و اخروی وقف در ترویج این امر بیشتر تلاش کنند.

وی با اشاره به برخی نیازها و نیز مسایل مبتلا به جامعه، از مردم و مسؤولان خواست تا موقوفات جدید را به سمت مشکلات روز و حل آنها سوق دهند تا از برکات این امر معنوی و مادی جامعه بیشتر برخوردار شود، افزود: لازم است جهت حل مشکلات مردم به وقفهای جدید با نیتهای روز جامعه روی آوریم.

امام جمعه سراب در پایان با اشاره به نقش تأثیر گذار رسانه ها در ترویج و فرهنگ سازی وقف، از رسانه ها و مسؤولان خواست تا با برنامه ریزی و دقت بیشتر در زمینه فرهنگ سازی و ترویج وقف اقدامات لازم را به عمل آورند تا شاهد بهره مندی هر چه بیشتر جامعه از این امر مبارک باشیم./۸۵۴/202/ب3

ارسال نظرات