۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۴۶۴۹۱۴
استاندار چهارمحال و بختیاری:

هدایت موقوفات به سمت و سوی نیازهای عمومی جامعه ضروری است

استاندار چهارمحال و بختیاری، وقف را از مهم ترین سنتهای دین مبین اسلام بیان کرد و گفت: هدایت موقوفات به سمت و سوی نیازهای عمومی جامعه یکی از ضرورت های مهم این حوزه محسوب می شود.
قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست با مدیرکل و کارکنان اوقاف و امور خیریه این استان به مناسبت گرامیداشت دهه وقف تأکید کرد: دغدغه کنونی مدیریت استان درباره عملکرد اوقاف و امور خیریه رفع شده و با حاشیه های سال های قبل فاصله دارد.

وی افزود: انتظار می رود برخی مسائل اجتماعی مرتبط با حوزه اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری بررسی و براساس مستندات و نظریه های علمی و قانونی مدیریت شود.

سلیمانی با بیان اینکه کمکهای مردمی و موقوفه های آنان نقش مهمی در انجام فعالیت های عمومی دارد، اظهار کرد: برنامه ریزی برای هدایت موقوفات به سمت و سوی حمایت از ایتام، بیماران خاص، احداث بیمارستان، ساخت مسجد، مدرسه سازی و فعالیتهای عام المنفعه ضروری است.

وی با اشاره به ایده اوقاف و امور خیریه برای فروش اوراق مشارکت به منظور احداث موقوفات جدید گفت: برنامه ریزی و اقدام جدی در خصوص مشارکت مردم چهارمحال و بختیاری به منظور اجرایی شدن این ایده باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری وقف را از مهم ترین سنتهای دین مبین اسلام بیان و تأکید کرد: هدایت موقوفات به سمت و سوی نیازهای عمومی جامعه یکی از ضرورت های مهم این حوزه محسوب می شود.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار گفت: اکنون یکهزار و 650 موقوفه در این استان وجود دارد.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی با بیان اینکه از این تعداد یکهزار و 50 موقوفه مسجد،300  موقوفه حسینیه، فاطمیه، زینبیه، مهدیه و تکیه و 300 موقوفه هم جزء موقوفات درآمدزاست، یادآور شد: اکنون 100 موقوفه در سامانه اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ثبت شده که شامل امامزاده ها، قدمگاه ها، مساجد و زیارتگاه هاست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این اداره کل 100 کودک یتیم را تحت پوشش خود قرار دارد و خدمات رسانی به آنان را به نحو مطلوب انجام می دهد، تأکید کرد: در سال جاری 20 میلیارد ریال مشارکت مردمی در بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری جمع آوری شده است.

این مقام مسؤول افزود: از ابتدای امسال تاکنون 30 موقوفه جدید با هدف کمک به دانشجویان، احداث خوابگاه های دانشجویی، بیمارستان و درمانگاه در چهارمحال و بختیاری ثبت شده که نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است./202/9457/ب1

ارسال نظرات