۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۴۶۴۹۲۶
امام جمعه بشرویه:

وقف باید بر اساس نیازهای جامعه صورت بگیرد

امام جمعه بشرویه با بیان اینکه باید وقف ها بر اساس نیازهای جامعه صورت بگیرد، گفت: وقف در فقه اسلامی از جایگاه بالایی برخوردار است، علم همراه با توسعه فرهنگی باید در یک سرعت شتاب دهنده ای باشد تا به پیشرفت برسیم.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد شمس الدین، امام جمعه بشرویه  ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقف به عنوان سنت حسنه در جامعه نقش ماندگاری دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف در راستای نیاز سنجی های امروز بشر مهم است، گفت: وقف می تواند زمینه اشاعه فرهنگ اسلامی و علم آموزی را در جامعه ترویج و گسترش بدهد.

امام جمعه بشرویه وقف را باقیات الصالحات برای انسان ها دانست و افزود: بیشترین وقف هایی که انجام می شود در زمینه عزاداری های اهل بیت(ع) است، باید این وقف ها در زمینه‌ های بسیاری مانند قرآنی، پژوهش، علم، حوزه‌ های علمیه و ارتقای جایگاه فرهنگی جامعه باشد.

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه باید موقفات به صورت عام وقف شود تا در هر زمینه ‌ای هزینه شود، تصریح کرد: وقف میراث جاودانی است که سبب نزدیکی انسان ها به خدا می شود، وقف در زندگی انسان آثار و برکات زیادی دارد.

وی با بیان اینکه باید وقف ها بر اساس نیازهای جامعه صورت بگیرد، ادامه داد: وقف در فقه اسلامی از جایگاه  بالایی برخوردار است، علم همراه با توسعه فرهنگی باید در یک سرعت شتاب دهنده ای باشد تا به پیشرفت برسیم./880/203/ب3

 

ارسال نظرات