۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۶۴۹۲۷
رییس دفتر آیت الله جوادی آملی در مازندران:

علمای دین موجودیت خود را وقف دین کردند

رییس دفتر آیت الله جوادی آملی در مازندران گفت: آیت الله موسوی اردبیلی و آیت الله فاضل استرآبادی علمایی هستند که دل آنان به نور معرفت روشن شد و در این حالت عقل انسان منور می شود و موجودیت این انسان وقف حضرت حق است.
حجت الاسلام محمودی آمل آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسن محمودی، رییس دفتر مرجعیت دینی و علمی آیت الله جوادی آملی در مازندران امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله موسوی اردبیلی و آیت الله فاضل استرآبادی که در مسجد علامه حسن زاده آملی برگزار شد اظهارداشت: از خداوند متعال می خواهیم تا علو درجات را برای آیت الله موسوی اردبیلی و آیت الله فاضل استرآبادی مسئلت کرده و دنیا و آخرت همه ما را با خاندان عصمت و طهارت متصل کند.

وی تصریح کرد: قرآن کریم انبیای الهی را با اوصاف منیب و عبد مورد ستایش قرار می دهد اما صاحب معرفت بودن انسان را در جریان خلقت به رخ فرشتگان می کشد.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: معرفت به انسان بها می دهد و بذری است که اگر کاشته شود انسان به مراتب والا و ارزنده ای در نظام هستی دست پیدا می کند و گوهری بالاتر از معرفت وجود ندارد که مرز میان کفر و ایمان را مشخص می کند.

رییس دفتر آیت الله جوادی آملی در مازندران با بیان این که معرفت انسان توان بهره مندی از امام زمان را فراهم می کند، گفت: انسان هایی در این کره خاکی حرکت دارند و زندگی می کنند اما مرده ای در میان مردم هستند و دل آنان از معرفت بهره ای نمی برد.

وی تصریح کرد: انسان هایی که از معرفت الهی بهره مند هستند در راه تعالی حرکت کرده و به مراتب والا و گرانقدری دست پیدا می کنند و مرده کسی بوده معارف الهی به او نرسیده است.

حجت الاسلام محمودی اظهارداشت: آیت الله موسوی اردبیلی و آیت الله فاضل استرآبادی همواره در زندگی به دنبال این بودند تا معارف الهی را کسب کرده و آن را به بهترین نحو ممکن در زندگی خود اجرایی کنند.

رییس دفتر آیت الله جوادی آملی در مازندران ادامه داد: انسان هایی هم بودند که صاحب معارف هستند اما استفاده ای از آن در جریان زندگی خود نداشتند و علم آموزی نیز اثری در زندگی آنان نداشته است.

وی اظهارداشت: انسانی که آفریده می شود چیزی نبوده و هیج از خود نداشته است و حضرت حق ما را ایجاد کرد و در تعابیر قرآنی نیز انسانی که متولد می شود میت است و باید کاری کنیم در مسیر حیات طیبه قرار گیریم.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: آیت الله موسوی اردبیلی و آیت الله فاضل استرآبادی علمایی هستند که دل آنان به نور معرفت روشن شد و در این حالت عقل انسان منور می شود و موجودیت این انسان وقف حضرت حق است.

رییس دفتر آیت الله جوادی آملی در مازندران خاطرنشان کرد: انسان می تواند امیال و غرایض خود را در مسیر الهی حرکت دهد که بشارت به این افراد می رسد و از تعلقات دنیوی دور می شوند و موجودیت این افراد با خداوند متعال گره می خورد.

وی افزود: ضرورت دارد کاری کنیم تا نور ایمان و تقوا در وجودمان روشن شود که می توانیم به مراتب ارزنده و والایی در نظام هستی دست پیدا کنیم.

به گزارش رسا؛ مراسم بزرگداشت آیت موسوی اردبیلی و آیت الله فاضل استرآبادی با حضور آیت الله مهدوی، امام جمعه آمل، معاون استاندار مازندران و فرماندار ویژه آمل، علما و روحانیان، مدیران شهری و آحاد مردم برگزار شد.

در این مراسم پیام حضرت آیت الله جوادی آملی در پی ارتحال آیت الله موسوی اردبیلی و آیت الله فاضل استرآبادی از سوی معاون فرهنگی دفتر مرجعیت دینی و علمی آیت الله جوادی آملی در مازندران قرائت شد./1314/202/ب3

ارسال نظرات