۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۶۴۹۲۸
رییس شورای عالی سیاست‌گذاری حوزه های علمیه:

حضور پرشور مبلغان دینی در مدارس مهم ترین راهبرد ترویج و نهادینه کردن علوم دینی است

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری حوزه های علمیه با بیان این که مشاوره دینی ضرورت امروز مدارس و دانش آموزان است، گفت: حضور پرشور مبلغان دینی در مدارس مهم ترین راهبرد ترویج و نهادینه کردن علوم دینی و بستر سازی برای ظهور امام زمان(عج) است.
آیت الله مقتدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی، رییس شورای عالی سیاست‌گذاری حوزه های علمیه، ظهر امروز در نشست مشترک وزارت آموزش و پرورش با جامعه الزهرا(س) در تالار بیداری اسلامی با بیان این که دین محوری و تقویت دین باوری در مدارس یکی از اولویت های تبلیغی حوزه های علمیه است، گفت: با توجه به هجمه های تبلیغاتی دشمن و نقش آینده سازی دانش آموزان در سطح ملی و بین المللی نیاز به هدایت دانش‌آموزان به سوی دین، تقویت تعهدات دینی، انس با خدا از ضروری های امروز مدارس است که یکی از راه های تحقق این مهم در مدارس ارائه مشاوره براساس آموزه های دینی است.

وی با اشاره به اجرای طرح « مدارس امین» در مدارس دولتی تصریح کرد: حضور مبلغان در مدارس و اجرای این طرح تا حدود زیادی توانسته به حل مشکلات دانش آموزان کمک کرده و به نیازهای دینی آنها پاسخ دهد.

رییس شورای عالی سیاستگذاری حوزه های علمیه با تاکید بر این که همکاری جامعه الزهرا(س) با آموزش و پرورش در اجرای طرح امین بسیار ثمر بخش بوده و نتایج مثبتی به دنبال داشته است، افزود: این طرح بستر تعلیم و تربیت دینی را در مدارس فراهم کرده و گام موثری در راستای مقابله با هجمه های تبلیغاتی دشمن است.

آیت الله مقتدایی با تاکید به برکات تاسیس جامعه الزهرا(س) در ابعاد ملی و بین المللی گفت: تاسیس این مرکز برای جهان اسلام برکات زیادی داشته و زمینه گرایش بانوان به  تحصیل علوم دینی و حوزوی را فراهم کرده است.

وی  با اشاره به مطالبات و رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب در سفر به قم تصریح کرد: آغاز حرکت حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش کشور در مسیر تقویت و نهادینه‌سازی همکاری‌ها از جمله رهاوردهای این سفر بود که یکی از پیامدهای ارزشمند آن همانطور که بیان شد اجرای طرح امین در مدارس دولتی کشور است.

رییس شورای عالی سیاستگذاری حوزه های علمیه با بیان این که در قرآن و منابع روایی مسلمانان نسبت به مشاوره تأکید زیاد شده است، ادامه داد: در قرآن کریم تاکید زیادی بر امر مشاوره شده و نه تنها مردم عادی بلکه پیامبر(ص) نیز با وجود این که عقل کامل در عالم کائنات هستند به مشاوره توصیه شده اند و ائمه معصوم نیز در کلام خود تاکید زیادی برمشاوره و شرایط مشاور دارند که این موضوع نشان از جایگاه این مساله در جامعه اسلامی و در میان مردم به خصوص نسل جوان دارد.

آیت الله مقتدایی ادامه داد: از جمله حقوق مستشیر بر مشاور این است که مشاور او را از نظر روشن و پسندیده خود آگاه سازد و در نصیحت او بکوشد و از حقوق مشاور بر مستشیر این است که اگر نظری بر خلاف او دارد، او رادر زمینه انجام امر مشاوره مورد تهمت قرار ندهد.

وی با بیان این که هدایت دانش آموزان در مسیر توحید با اتکا به عنصر مشاوره یکی از مهم ترین امور در زمینه بستر سازی ظهور است، گفت: ظهور امام عصر(عج) محقق نخواهد شد مگر اینکه تمامی اقشار جامعه از جمله دانش آموزان در مسیر هدایت دینی حرکت کنند.

رییس شورای عالی سیاستگذاری حوزه های علمیه یادآور شد: جذب دانش به حوزه های علمیه و  افزایش گرایش به تحصیل علوم حوزوی از دیگر برکات حضور مبلغان در مدارس و ارائه مشاوره دینی به دانش آموزان است./968/202/ب3

ارسال نظرات