۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۶۴۹۳۶

چند خبرکوتاه از قزوین

برگزاری آیین دیدار با چهره‌های قرآنی استان، تمدید نام‌نویسی طرح ملی تلاوت تا پایان آذرماه و پیام شهادت خلبان سرهنگ دوم بهمن مصائبی توسط نماینده ولی‌فقیه استان قزوین مهم ترین خبرهای کوتاه از قزوین هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در آیین دیدار با چهره‌های قرآنی استان قزوین که در سالن جلسات اداره کل اوقاف برگزار شد، گفت: اگر بتوانیم تشکل‌ها، جامعه قرآنی و دستگاه‌های متولی را همگرا و همراه کنیم بدون شک می‌توانیم اثرگزاری لازم را در جامعه داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان داشت: اعتماد به نفس و برنامه ریزی برای پیشرفت در عرصه قرآنی لازم است و بدون شک درخشش استان در مسابقات گذشته با تکیه بر همین دو اصل بوده و در حال حاضر باید با قدرت بیشتری استمرار پیدا کند.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه بدون شک نمی توان جایگاه قرآن را در مسابقات به نمایش گذاشت ادامه داد: ما باید با استفاده از ظرفیت مسابقات اهمیت کار قرآنی را به گوش جامعه رسانده و جامعه را با موفقیت‌های قرآنی استان آشنا کنیم.

وی تأکید کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین این آمادگی را دارد تا با کمک به جامعه قرآنی با امکانات و توانمندی‌های خود کرسی‌های تلاوت را در استان راه‌اندازی کند.

حجت‌الاسلام عادل در پایان گفت: موقوفات قرآنی در استان قزوین بسیار کم است و باید برای ترویج این موقوفات در استان برنامه ریزی کنیم تا زمینه جذب خیرین در عرصه قرآنی فراهم شود.

نام‌نویسی طرح ملی تلاوت تا پایان آذرماه تمدید شد

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین نام‌نویسی در  پنجمین دوره طرح ملی تلاوت از اول آبان‌ماه آغاز شد و تا 10 آذرماه پیش‌بینی شده بود اما با توجه به اهمیت جذب نوجوانان به فعالیت‌های قرآنی مهلت نام‌نویسی در این طرح تمدید شد.

در طرح ملی تلاوت نوجوانان 8 تا 14 سال مستعد و علاقه‌مند به یادگیری قرائت قرآن تحت آموزش قرار می‌گیرند. این طرح در استان‌های مختلف کشور همچون کاشان، تبریز، زاهدان، کرمانشاه، اراک، عنبرآباد، جیرفت، ساری، شهرکرد، همدان، تهران، پاکدشت، کرج، مشهد، شادگان، کرمان، گنبد کاووس، قشم، بندرعباس، کیش، قزوین و بوشهر برگزار می‌شود.

نوجوانان علاقه‌مند به شرکت در طرح ملی تلاوت می‌توانند با مراجعه به مؤسسات مجری این طرح در استان‌های خود و یا سایت طرح ملی تلاوت اقدام به ثبت‌نام کنند.

پیام شهادت خلبان سرهنگ دوم بهمن مصائبی توسط نماینده ولی‌فقیه استان قزوین

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین در پیامی شهادت خلبان سرهنگ دوم بهمن مصائبی را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحین

جناب حجت‌الاسلام و المسلمین مصائبی (دام عزه)

با احترام، خبر شهادت اخوی گرامیتان استاد خلبان سرهنگ دوم بهمن مصائبی در حین انجام وظیفه و در سانحه هوایی موجب تأثر و تألم گردید. ضمن عرض تسلیت به جناب‌عالی و خانواده محترمتان، از خدای متعال علوّ درجات آن شهید سعید و حشر با اولیای الهی و صبر و اجر بازماندگان را خواستارم.

عبدالکریم عابدینی

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین/853/303/ب3

ارسال نظرات