۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۴۶۴۹۶۵

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

استکبار ستیزی، راهبرد اصلی انقلاب اسلامی ایران، اعزام ۳۱۳ مبلغ در دهه آخر صفر به استان سمنان و گسترش تهدیدات روز افزون نظام سلطه بر علیه مبانی دینی نظام اسلامی بخشی از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در دیدار با دبیر دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین شاخه خراسان رضوی، گفت: از راهبردهای اصلی انقلاب اسلامی ایران، استکبار ستیزی به‌ ویژه مبارزه با رژیم نامشروع صهیونیستی و دفاع از ملت مظلوم فلسطین است.

حجت‌الاسلام مرویان حسینی تأکید کرد: یکی از افتخارات انقلاب اسلامی، فعال شدن جبهه مقاومت در سایه انقلاب اسلامی بوده و از شاخصه های صادق وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی، موضوع حمایت از فلسطین است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: ممکن است در ادامه حرکت جریان انقلاب اسلامی، ارزش های انقلابی برای نسل های بعدی دچار جابجایی شود بویژه در مسأله اسرائیل که آن هم امروز با توجه به جریان های منطقه و داعش در حصار امنیتی قرار گرفته است، بنابراین شایسته است در جلسات و تحلیل ها، مبانی دشمن شناسی انقلاب اسلامی را تبیین و به زبان جوانان ارائه نمائیم.

حجت‌الاسلام مرویان حسینی گفت: ایجاد دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین کار شایسته ای است و ما نیازمند شفاف سازی و توسعه این زمینه های مفهومی هستیم و جمهوری اسلامی خط مقدمش را نباید از دست بدهد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی تصریح کرد: اصل مبارزه با صهیونیسم که ابعاد بسیار گسترده ای دارد، جزو سیاست های اسلامی و قرآنی جمهوری اسلامی است و ما آماده همکاری فرهنگی هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: تمایز سازمان تبلیغات اسلامی از دیگر نهادهای فرهنگی حضور و ارتباط با شبکه های اجتماعی مردمی است مانند شبکه روحانیان و مبلغان، شبکه هیئات مذهبی که گسترده ترین شبکه مردمی مویرگی در کشور است، شبکه های اساتید گفتمان های دینی و شبکه مؤسسات قرآنی.

وی خاطر نشان کرد: در کنار تیم شورای سیاست گذاری، یک هیأت اندیشه ورز معطوف به تولید محصول برای گروه های مخاطب نیز باید ایجاد شود البته بایستی مراقبت کرد که به بهانه این تلاش های ارزشمند، غوغا سالاری های سیاسی توسعه نیابد.

در ابتدای این جلسه حقانی، دبیر دفتر جمعیت دفاع از ملت شاخه خراسان رضوی ابراز کرد: ما قبل از افتتاح دفتر در استان، ملاقات هایی با چهره های شاخص و تأثیر گذار استان همچون نماینده ولی فقیه و امام جمعه، تولیت آستان قدس رضوی، فرمانده سپاه امام رضا(ع) و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام داده و یا در حال انجام هستیم.

دبیر دفتر جمعیت دفاع از ملت شاخه خراسان رضوی، هدف از این دیدارها را بیان خط و مشی برنامه ها و تنویر افکار عمومی بیان کرد و افزود: هدف اصلی از ایجاد دفتر، رفع شبهات نسل جوان در خصوص اسرائیل و ملت مظلوم فلسطین، تشکیل کمیته های مختلف مانند کمیته ورزشی، برنامه ریزی روز قدس، برگزاری یادواره شهدای غزه و... است.

اعزام  ۳۱۳ مبلغ در دهه آخر صفر به استان سمنان

حجت‌الاسلام علی شکری در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی ضمن اشاره به اعزام ۳۱۳ مبلغ طی دهه آخر صفر به استان سمنان با بیان اینکه ۷۰نفر از ایشان را مبلغان بومی زن تشکیل می دهند، ابراز داشت: ۱۳۳ نفر دیگر متشکل از مبلغان مرد بومی استان بودند که در مساجد و محافل شهری و روستایی هشت شهرستان استان، شامل شاهرود، سمنان، گرمسار، مهدیشهر، میامی، دامغان، سرخه و آرادان حضور یافتند.

وی افزود: ۱۰۰ نفر دیگر شامل ۲۶مبلغ خواهر و ۷۴ مبلغ برادر در راستای تامین نیروی مورد نیاز شبکه تبلیغی استان، از حوزه علمیه قم به اقصی نقاط استان سمنان اعزام و امور تبلیغی خود را در دهه پایانی ماه صفر انجام دادند.

۷۰ هیئت مذهبی استان سمنان به مشهد مقدس اعزام شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین از اعزام ۷۰هیئت مذهبی به مشهد مقدس همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) و وفات پیامبر اعظم(ص) خبر داد و گفت: هر هیئت به طور میانگین شامل ۱۰۰ نفر بود که می توان گفت در نهایت حدود هفت هزار نفر از اعضای هیئت های مذهبی استان طی روزهای وفات رسول الله (ص) و امام رضا(ع) به مشهد مقدس اعزام شدند.

شکری هدف از این اعزام را تقدیر از اعضای هیئت های مذهبی برای برگزاری باشکوه عزاداری محرم و صفر سال جاری دانست و ابراز داشت: برگزاری مراسم سینه زنی در مشهد مقدس و همچنین برگزاری محفل انس با قرآن، نوحه خوانی و مرثیه ثرایی و... در زمره برنامه های اعزام هیئت های مذهبی به مشهد الرضا(ع) بود.

وی افزود: اعزام این هیئت های مذهبی با بازدید کارشناسان اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در مشهد مقدس به خوبی صورت گرفت و همچنین برگزاری مراسم نوحه خوانی، آئین بزرگداشت شهیدان انقلاب اسلامی، سخنرانی مذهبی و برگزاری گفتمان سیره رضوی در استان سمنان از جمله دیگر برنامه های دهه آخر ماه صفر این اداره کل بود.

 

هیئت های عزاداری در ماه محرم خوش درخشیدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین کیفیت و کمیت عزاداری ماه های محرم و صفر سال جاری را در مجموع مناسب و مطلوب توصیف کرد و گفت: هیئت های عزاداری، روحانیان و مردم در کنار مداحان خوشبختانه به خوبی توانستند از ظرفیت به وجود آمده در این ماه مقدس بهره برداری کنند.

شکری حضور پرشور جوانان در عزاداری سیدالشهدا(ع) را نمادی از این موفقیت دانست و ابراز داشت: امروز زمانی می توانیم ادعا کنیم که درباره عزاداری امام حسین(ع) به دستاوردهایی دست یافته ایم که جوانانمان در صف نخست هیئت های عزاداری باشند که خوشبختانه این امر در تمامی نقاط استان سمنان از دورترین روستاها تا بزرگترین شهرها به منصه ظهور و بروز رسید.

وی افزود: روحانیان اعزامی و همچنین مداحان نیز در ماه محرم سال جاری به خوبی و با کمترین مشکل و دغدغه توانستند در راستای وظایف اصلی و رسالت های خود به ترویج معارف دینی و الهی و همچنین ترویج سیره و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) عمل کنند که امیدواریم این روند در برنامه های آتی ارتقاء یابد.

 

گسترش تهدیدات روزافزون نظام سلطه بر علیه مبانی دینی نظام اسلامی

حجت‌الاسلام ناصر شکریان،در بازدید از هیات مذهبی و ایستگاه صلواتی علویون مازندران در مشهد مقدس که به همراه استاندار و برخی از مسئولین استانی و شهرستانی صورت گرفت ضمن عرض تسلیت بمناسبت این ایام اظهار داشت: با توجه به گسترش روز افزون تهدیدات فرهنگی دشمنان علیه دین و مبانی انقلابی ما، تلاش و برنامه ریزی هدفمند برای مقابله با این هجمه ها ضروری است.

وی شور و شعور هیات مذهبی و پویایی تشکل های دینی را مهم ترین پادزهر در مقابل این هجمه ها دانست و بیان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی به پشتوانه همین هیات مذهبی و جلسات دینی شکل گرفت و مهم ترین عامل پیروزی نظام اسلامی در طول عمر انقلاب اسلامی پویایی هیات مذهبی و تشکل های دینی است.

وی با بیان این که با بیان این که آرمان ها و ارزش های دینی ما امروز مورد هجوم دنیای غرب قرار گرفته است، افزود: نباید در برابر این هجمه های گسترده تنها تماشاچی بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: با توجه به هجمه های بسیار شدید شبکه های ماهواره ای غرب و تولید محتوای مسموم و متناقض با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی تولید محصولات فاخر فرهنگی متناسب با ارزش های اسلامی و ایرانی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

حجت‌الاسلام شکریان با بیان این که امروز هویت دینی و انقلابی نسل جوان جامعه ما با خطر جدی مواجه است، تصریح کرد: دشمن امروز با همه توان خود برای منحرف کردن نسل جوان و همچنین سست کردن بنیان خانواده تلاش می‌کند.

وی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی و چالش های فرهنگی دشمن را ترویج و توسعه فعالیت های فرهنگی فاخر دینی و اسلامی دانست و ادامه داد: امروز دشمن با استفاده از شبکه های ماهواره ای و همچنین فضای مجازی افکار جوانان ما را تسخیر کرده است و این موضوع هشدار بزرگی برای همه متولیان فرهنگی کشور است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر این که مبانی دینی و ارزش های الهی نیز باید با شیوه ای هنرمندانه و جذاب در جامعه ترویج شود، بیان داشت: اگر در بیان مبانی دینی از شیوه های نوین و ابزارهای کارآمد بهره گیریم به حتم اثرات مطلوبی در جامعه شاهد خواهیم بود.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه در مازندران تصریح کرد: هیات مذهبی پرچم داران واقعی بصیرت و نهضت عاشورایی حسین (ع) هستند و باید در تمامی عرصه های مختلف نظام اسلامی نقش ایفا کنند.

حجت‌الاسلام شکریان با بیان این که شیعه در طول تاریخ همواره مظلوم بوده است، افزود: اهل بیت(ع) در دوران عمر با برکت خود همواره در خفا و رنج های فراوان از اسلام ناب حراست کردند تا امروز اسلام ناب در جهان فراگیر شود.

 

کهنسال ترین و قدیمی ترین نوحه خوان ایران در گذشت

حجت‌الاسلام حسن منتظری ضمن بیان این خبر گفت: علی اکبر ابولی کهنسال ترین و قدیمی ترین نوحه خوان ایران در سن 92 سالکی به رحمت ایزدی پیوست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی انار افزود: این پیر غلام سیدالشهداء که پدر شهید حجت الله ابولی نیز بود به مدت 80 سال در هیئات مذهبی نوحه سرایی می کرد.

امام جمعه انار تصریح کرد: علی اکبر ابولی متولد سال 1303 هجری شمسی بود که سرانجام در روز جمعه 12 آبان 1395 به لقاءالله پیوست.

منتظری خاطر نشان کرد: یاد این پیر غلام سیدالشهداء و فرزند شهیدش حجت الله ابولی که در عملیات والفجر 3 به شهادت رسید هرگز از ذهن مردم انار پاک نخواهد شد.

 

موسسات قرآنی در توسعه فعالیت های فرهنگی اثر گذارند

رییس دارالقرآن تبلیغات اسلامی البرز،گفت: موسسات قرآنی در توسعه فعالیت های فرهنگی اثر گذارند.

وی ادامه داد: موسسات قرآنی در البرز که قریب به 100 موسسه می باشند با اجرای برنامه های و فعالیت های فرهنگی متنوع از قبیل مراسم ولادت و شهادت ائمه اطهار علیهم السلام،اجرای گفتمان دینی،جلسات پرسش و پاسخ،مشارکت در مناسبت های ملی و مذهبی به همراه اجرای برنامه های قرآنی نقش اثرگذاری در راستای توسعه و ترویج فعالیت های فرهنگی ایفا می‌کنند.

این مسئول قرآنی،ادامه داد: دارالقرآن تبلیغات اسلامی البرز با حمایت از موسسات فعال در این استان نقش اثرگذاری را در راستای توسعه و ترویج فعالیت های فرهنگی در البرزایفامی کنند./1325/303/ب3

 

ارسال نظرات