۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۴۶۴۹۶۸
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

جامعه فرهنگی نیازمند بازنگری است

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه با بیان اینکه نباید اجازه داد تنوع مذهب و تنوع زبان مانع فعالیت فرهنگی و دینی شود، گفت: جامعه فرهنگی ما نیازمند یک بازنگری و بازمهندسی است و مقوله مهندسی فرهنگی گمشده ما است.
آزادی خواه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه در سفر یک‌روزه خود به کردستان و در حاشیه دیدار با کارکنان و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: مهم‌ترین معضل و آسیبی که ما احساس می‌کنیم در حوزه فرهنگ وجود دارد مهندسی فرهنگی است که جامعه امروز ما نیازمند یک بازمهندسی فرهنگی است.

وی افزود: مهندسی فرهنگی بدین معنا که ما اولویت‌های فرهنگی‌مان را آنطور که باید نتوانسته‌ایم شناسایی و لیست کنیم و امروز نیازمند این مهم هستیم.

وی خاطر نشان کرد: ما هنوز نتوانسته‌ایم نیازمندی‌های فرهنگی‌مان را از منفذهای فرهنگی اغیار و بیگانگان و یا به عبارتی نفوذپذیری خودمان در حوزه فرهنگ را از فرهنگ بیگانه شناسایی و یا مقابله درست و درمان کنیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، سخنگوی فراکسیون قرآن و عترت و همچنین مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: لازم است جبهه متحد فرهنگی انقلاب شکل بگیرد و همه دلسوزان فرهنگ دینی باید در یک جبهه همسو هنرآفرینی کنند.

آزادی‌خواه بیان کرد: نباید اجازه داد تنوع مذهب و تنوع زبان مانع فعالیت فرهنگی و دینی شود و همه ما باید واحده شویم و از آموزه‌های اسلامی به معنای واقعی دفاع کنیم.

وی همچنین کردستان را دارای مدیرانی توانمند و مراکز و نهادهای مردمی فرهنگی فعالی دانست و اضافه کرد: جوانان استان کردستان استعدادهای ناشناخته‌‌ به شمار می‌روند که دولت باید در راستای معرفی و شناسایی این استعدادها کمک کند./1325/101/ب3

ارسال نظرات