۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۴۶۴۹۹۸
آیت الله مجتهد شبستری:

کمک به ملت سوریه یک وظیفه است/ سقوط سوریه تعرض به ایران را در پی خواهد داشت

امام جمعه تبریز با تأکید برحمایت مالی از ملت سوریه، گفت: اگر کمکهای مالی و مدافعان حرم نبودند تروریستها ایران را مورد هجمه قرار داده بودند و مشخص نبود امروز شرایط منطقه و کشور به چه صورت بود.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار اعضای ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت استان با بیان اینکه در این شرایط مردم سوریه جنگ زده واقعی هستند، اظهار داشت: بیشترین نیاز مردم سوریه مالی و لوازم اولیه زندگی است.

وی با بیان اینکه وظیفه برادری و هم نوع دوستی ایجاب می کند تا مردم ایران که به ایثارگری معروف هستند بار دیگر در عرصه حضور یافته و دست مردم جنگ زده سوریه را بگیرند، ابراز داشت: یکی از علائم مومنان بهشتی با سخاوت بودن آنها است که چندین بار در قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار (ع) به این امر توصیه شده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به نقش کمکهای مردمی در پیروزی های جبهه مقاومت، افزود: مردم سوریه پنج سال است که با استقامت خود و کمکهای جبهه مقاومت، حضور حزب الله و مدافعان حرم توانسته اند پیشرفتهای نظامی خوبی داشته باشند، در نبردهای اخیر نیز بخشی از مناطقی که در دست مزدوران بود آزاد شد و مردم این مناطق امروز نیازمند یاری هستند.

وی نقش ادارات، مساجد و هیئات مذهبی در راستای جمع آوری کمکهای نقدی و غیر نقدی را مهم دانست و ابراز داشت: مسؤولان ارگانها این مسائل را به زیر مجموعه های خود تبیین کنند و در مساجد نیز برای کمک به مردم جنگ زده و آوارگان سوریه کارهای تبلیغاتی صورت گیرد.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به نوع نیازهای منطقه و مردم جنگ زده سوریه، خاطرنشان کرد: مردم در کمکهای غیر نقدی خود لباسهای مناسب و تازه را به مدافعان حرم اهدا کنند و در بحث کمکهای نقدی نیز با توجه به نیاز منطقه بیش از اینها به کمک نیاز دارند.

وی موقعیت کشور سوریه را در منطقه مهم و حساس دانست و تصریح کرد: مسأله سوریه یک مسأله معمولی نیست و اخراج دشمنان و آزادی سوریه آزادی ایران است اگر کمکهای مالی و مدافعان حرم نبودند تروریستها ایران را مورد هجمه قرار داده بودند و مشخص نبود امروز شرایط منطقه و کشور به چه صورت بود./۸۵۴/103/ب3

ارسال نظرات