۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۴۶۵۰۱۸
استاد حوزه و دانشگاه:

شیطان همنشین انسانهای دروغگو است

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به راه های نفوذ شیطان در انسان، گفت: شیطان همنشین انسانهای دروغگو است، دروغ انسان را از مسیر سعادت دور می کند.
حجت الاسلام مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مهدوی استاد حوزه و دانشگاه امشب در سلسله نشست های گفتار معنوی با اشاره به راهکارهای مصونیت قلب انسان از نفوذ شیطان، اظهار داشت: قلب و روح انسان تحت تاثیر عوامل بیرونی است، از این رو انسان باید مراقب واردات به قلب خود باشد.

وی با اشاره به آیات و روایاتی در رابطه با نفوذ شیطان، ابراز داشت: ‌شیطان در قلب انسانهای دروغگو و گناهکار نازل می شود، دروغ گناهی است که انسان را از سعادت و رستگاری دور می کند و زمینه انجام دیگر معاصی را برای انسان فراهم می کند، در حقیقت انسان دروغگو در زمره ستمگران است.

عضو گروه معارف دانشگاه تبریز با بیان اینکه بدون شک شيطان دشمن انسان است و كارش اغواء و گمراه کردن انسان است، ادامه داد: اگر شيطان همنشين و رفيق انسان شود و يا بر او مسلط شود او را به دنبال خود به عذاب ابدي مي كشاند، شیطان همنشین بدی برای انسان است.

وی ادامه داد: طبق آیات قرآن شیطان بر جان انسان دروغگو فرود می آید، اینکه انسان مي پندارد در راه حق است، در حالي كه درآن راه نيست نشان از آن دارد که انسان همنشين با شيطان و تحت سلطه شيطان درآمده است، از این رو به خاطر متابعت از هواي نفس انسان از  حق روي گردان می شود و از دین راه حق باز می ماند.

این استاد حوزه و دانشگاه کنترل از راه دور، نازل شدن در روح و همراهی همیشگی را سه مراحل نفوذ شیطان خواند و ابراز داشت: ملائکه نیز به همین ترتیب در انسان نفوذ می کند و این که کدام یک اجازه ورود در روح ما را داشته باشد دست خود انسانها است که باید با توکل و ذکر و یاد خدا مانع از نفوذ شیطان به روح خودمان باشیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، تأکید کرد: شیطان در پنج دسته از انسانها نمی تواند نفوذ کند؛ دسته اول کسانی هستند که اعمال صالح را با نیت خیر و بدون ریا انجام می دهند، دسته دوم کسانی که همیشه ذکر خدا را در زبان دارند، دسته سوم کسانی هستند که در زمان مصیبت به خدا توکل می کنند.

حجت الاسلام مهدوی ادامه داد: دسته چهارم کسانی هستند که هرآنچه را که برای خود می پسندند برای دیگران نیز می پسندند و دسته آخر کسانی هستند که رازی به رضای خدا بوده و همواره او را شکر می گویند، انسان باید تلاش کند تا با قرارگیری در یکی از این گروه ها خود را از نفوذ شیطان مصون نگاه دارد./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات