۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۴۶۵۰۶۹
امام جمعه موقت اصفهان:

فاصله طبقاتی یکی از عوامل هلاکت جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به آیه صد و نود و پنجم سوره بقره، گفت: روزی که فاصله طبقاتی در جامعه حاکم شود، روزی استکه فقرا به جنگ با اغنیا برمی خیزند و جامعه را دچار هلاکت می کنند.
حجت الاسلام ميردامادي، امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: امام عصر(عج) عاشورایی قیام می کنند.

وی در ابتدا با مروری بر مباحث شبهای گذشته که راجع به معرفت، علم و آگاهی بود، افزود: علم بشر از جسم انسان محدود است و این ناآگاهی بشر در رابطه با روح انسان بسیار گسترده تر و وسیع تر است، تا جایی که در روایتی امام معصوم(ع) می فرمایند، تا پایان غیبت امام زمان(ع) همه علم بشر در برابر نادانیهایش به منزله حرف الف در برابر حروف الفبا است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی ادامه داد: برخی از علوم مثل اطلاع از آینده هرگز در دسترس عموم بشر نبوده است و تنها انبیا و اولیای الهی توان دسترسی به آن را داشته اند.  

شهادت با هلاکت متفاوت است/ فاصله طبقاتی در جامعه سبب هلاکت می شود

امام جمعه موقت اصفهان در پاسخ به بعضی شبهات راجع به اهل بیت(ع) که برخی افراد مطرح می کنند و با استناد به آیه صد و نود و پنجم سوره بقره که می فرماید «وَأَنْفِقُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَةِ وَأَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ» می گویند، اگر شیعه ادعا دارد که امامان معصوم(ع) از غیب با خبر بوده اند چرا این امامان با وجود علم غیب خودشان را هلاک کردند؟ تشریح کرد: در ابتدای امر باید تفاوت مسأله شهادت با مسأله هلاکت مشخص شود، بدانید قرآن افراد را از اینکه خودشان را به هلاکت بیندازند مخالف است.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: اگر به ابتدای آیه صد و نود و پنجم سوره بقره توجه کنیم درمی یابیم که منظور از هلاکت ایجاد شدن فاصله طبقاتی در جامعه است، جامعه ای که در آن افرادی ماهیانه حقوق 150 میلیونی دریافت کنند و جوانان تحصیل کرده بیکار باشند، به هلاکت نزدیک می شود.

وی با توجه به روایتی از امیرمؤمنان(ع) که می فرمایند، هر کجا کاخ آبادی دیدی در کنارش یکسری افراد فقیر وجود دارند، افزود: مطمئناً زمانیکه فاصله طبقاتی از حدّ تحمل مستضعفین خارج شود، جنگ داخلی به پا می شود و فقیران به روی اغنیا و ثروتمندان اسلحه می کشند.

امام عصر(عج) عاشورایی قیام می کنند/ اهل بیت(ع) بر اساس مصلحتهای الهی رفتار می کنند

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به روایتی که امام معصوم(ع) می فرمایند، امام زمان(عج) در روز عاشورا قیام می کنند، تشریح کرد: قیام امام زمان(عج) در روز عاشورا به خاطر تناسبهای بسیار زیادی استکه در قیام امام حسین(ع) و حضرت مهدی(عج) وجود دارد، یاران حضرت مهدی(عج) در زمان ظهورشان همانند یاران امام حسین(ع) در روز عاشورا هستند.

امام جمعه موقت اصفهان به قیام خیز بودن کربلا اشاره کرد و گفت: مردم ایران با گفتن یا حسین و یا زهرا توانستند هشت سال در برابر ظلمهای کشور عراق ایستادگی کنند و همین الآن هم جوانان غیور با داشتن عشق به اهل بیت(ع) و ولایت فقیه برای جنگ با داعشیهای پلید رهسپار سوریه می شوند و جانشان را فدا می کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار کرد: یکی از دلایلی که اهل بیت(ع) با وجود دانایی از غیب رفتاری داشتند که نشان از بی خبری آنها داشت، به خاطر مصلحتهای الهی بوده است، گاهی مصلحتهای الهی با شهادت اهل بیت(ع) رقم می خورده است و اهل بیت(ع) نیز در برابر مصالح الهی خاضع بوده اند.

رییس جمهور روسیه در دیدار رهبر معظم انقلاب متحول شد

وی با توجه به آیه چهل و چهارم سوره اسراء که می فرماید «تُسَبِّحُ لَهُ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَالأرْضُ وَمَنْ فِیهِنَّ وَإِنْ مِنْ شَیْءٍ إِلا یُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَلَکِنْ لا تَفْقَهُونَ تَسْبِیحَهُمْ إِنَّهُ کَانَ حَلِیمًا غَفُورًا» ابراز کرد: یکی دیگر از علومی که بشر هرگز نمی تواند به آن دست پیدا کند علم صحبت کردن با موجودات است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی افزود: بر اساس آیه شانزدهم سوره نمل که می فرماید «وَوَرِثَ سُلَیْمَانُ دَاوُدَ وَقَالَ یَا أَیُّهَا النَّاسُ عُلِّمْنَا مَنْطِقَ الطَّیْرِ وَأُوتِینَا مِنْ کُلِّ شَیْءٍ إِنَّ هَذَا لَهُوَ الْفَضْلُ الْمُبِینُ» خداوند این علوم را به برخی از اولیایش مثل حضرت سلیمان(ع) آموخته بوده است تا جایی که بسیاری از امور مملکت ایشان توسط موجوداتی غیر از انسان انجام می گرفته است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به داستان حضرت سلیمان(ع) و ملکه صبا تشریح کرد: زمانی که نامه حضرت سلیمان(ع) به ملکه صبا رسید و در آن نامه حضرت سلیمان(ع) از ملکه صبا دعوت به یکتا پرستی کردند، وزرای ملکه صبا تصمیم بر جنگ با حضرت سلیمان(ع) گرفتند ولی ملکه صبا به خاطر نوع گفتار حضرت سلیمان(ع) متحول شده بود و خطاب به وزرایش گفت صبر کنید تا او را با فرستادن صندوقهایی از طلا امتحان کنم.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: وقتی طلاها را خدمت حضرت سلیمان(ع) فرستادند، ایشان طلاها را بازگرداندند و فرمودند آن چیزی که خداوند به من عطا کرده است بالاتر از اینها است.

وی در پایان گفت: متحول شدن رییس جمهور روسیه در سفر به ایران و مجالست با رهبر معظم انقلاب شبیه متحول شدن ملکه صبا از رفتار حضرت سلیمان(ع) است، آقای پوتین بعد از ملاقات با رهبر معظم انقلاب گفته بود در چندین ساعتی که در محضر آیت الله خامنه ای بودم، احساس کردم در محضر حضرت مسیح(ع) نشسته ام./201/867/ب1

ارسال نظرات