۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۶۵۰۹۰
حجت الاسلام ذوالنور:

مجلس دهم غیر قابل پیش بینی است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از درز محتویات جلسات خصوصی نمایندگان و با بیان این که مجلس کنونی غیر قابل پیش بینی است، گفت: برخی اعضای مجلس شورای اسلامی شناور هستند و در شرایط حساس و بزنگاه ها متفاوت عمل می کنند.
حجت الاسلام ذوالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در نشست بصیرتی با عنوان «راهبردهای جبهه انقلاب در قضایای سیاسی پیش رو و گزارش عملکرد مجلس و اتفاقات اخیر سیاسی» در مدرسه علمیه معصومیه(س) قم به سخنرانی پرداخت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی ایران در مقطع فعلی غیر قابل پیش بینی شده است چرا که برخی اعضا شناور هستند که در شرایط حساس و بزنگاه ها متفاوت عمل می کنند.

وی درباره سه وزیر پیشنهادی به مجلس ابراز داشت: در مجلس و حتی میان برخی از اطلاح طلبان سه منهای یک مطرح شده بود که معتقد بودند حداکثر دو وزیر در مجلس رأی می آورند؛ اما نتیجه ای که حاصل شد بسیاری از نمایندگان مجلس را شگفت زده کرد.

حجت الاسلام ذوالنور تصریح کرد: بسیاری از اصولگراهای سینه چاک، طرفدار آقای صالحی امیری شدند و باعث شدند که وی به شکلی باور نکردنی رأی بیاورد؛ این در حالی بود که بر اساس پیش بینی ها، حداقل آقای دانش آشتیانی در مجلس رأی نمی آورد.

وی خاطرنشان کرد: در یکی از فراکسیون های مجلس که بنده هم عضو آن هستم و با وجود اعضایی از لیست امید و اصلاح طلبان، تقریبا فضایی اصولگرایی دارد، قصد داشتیم از سه وزیر پیشنهادی در یک جلسه سؤالاتی بپرسیم و آن ها را به جلسه ای دعوت کردیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده در ابتدا مقدمه چینی هایی انجام دادم تا برای وزرای پیشنهادی شائبه ای ایجاد نشود؛ اما زمانی که درباره فتنه از آن ها سؤال پرسیدیم، آقای صالحی امیری با پرخاشگری پاسخ هایی دادند که در زمان منافقین، ما به علما می گفتیم که چه موقع از خانه بیرون بیایند و چه کارهایی انجام دهند!

وی در ادامه بیان داشت: به یک نامه ارسالی در حمایت از فتنه اشاره کردم که آقای صالحی امیری کاملا این نامه را تکذیب کرد؛ پس ازاین که از نامه مذکور کدها و نشانه هایی را به او دادم، وی در نهایت نامه را قبول کرد اما گفت که به حمایت از فتنه گران نبوده است.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که آقای صالحی امیری بنده را به کنار کشید و حرف هایی به من زد، گفت: پس از شنیدن آن سخنان، در مجموع بنده عرض کردم که اگر این طور باشد که شما می فرمایید، من علیه شما حرف نمی زنم؛ البته زمانی که متن آن نامه را بار دیگر مطالعه کردم متوجه شدم که حرف های صالحی امیری با متن نامه متفاوت بوده است.

وی درباره نامه مذکور خاطرنشان کرد: این نامه 9 صفحه ای را به حجت الاسلام اژه ای نوشته بودند و آقای صالحی امیری هم با اسم مستعار پای نامه را امضا کرده بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: زمانی که من می خواستم مخالف آقای صالحی امیری در صحن علنی مجلس حرف بزنم، بسیاری از دوستان اصولگرا فشار آوردند که این افراد که در آخر رأی خواهند آورد پس نیازی ندارد که دیگر علیه آن ها صحبت کنید.

وی به بخش هایی از متن های این نامه اشاره کرد و گفت: در آن نامه اظهار شده بود که ما امامت را قبول داریم اما همان امام سال 1342 و 8 سال دفاع مقدس که ذره ای اشتباه نداشته است.

حجت الاسلام ذوالنور ادامه داد: آن فردی هم که به عنوان اصولگرا و موافق صالحی امیری صحبت کرده بود، در همان جلسه ای که آقای صالحی امیری اقرار به قبول کردن آن نامه کرده بود، حضور داشت؛ بنده به وی گفتم که تو چرا به عنوان موافق او صحبت کردی، تو که در آن جلسه بودی که به آن نامه اقرار کرد؛ وی در پاسخ گفت که در جلسه بودم اما اقرار به نامه که نکرد؛ آن فرد در ادامه به من گفت که آقای صالحی امیری پیش من آمده و دست روی قرآن گذاشته و گفته که آن نامه اصلا وجود خارجی نداشته است؛ پس از این که بنده نشانه های آن جلسه و اقرار امیری صالحی به آن نامه را دادم، وی بر سر خود زد و اظهار پشیمانی کرد.

وی با اشاره به نطق خود در مخالفت با صالحی امیری افزود: اگر بنده می توانستم وقت نطقم را مدیریت کنم، امکان داشت که حداقل 40 تا 50 رأی از آقای صالحی امیری کم شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به سوابق شغلی صالحی امیری در دادگاه ارتش و وزارت اطلاعات اشاره کرد و گفت: پست ها و شغل هایی که صالحی امیری در آن بوده است، هیچ سنخیتی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد؛ اما با این حال که من رأی مخالف به وی داده ام، هیچ کوتاهی نخواهم کرد و تمام تلاشم را می کنم تا فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران موفق شود.

وی به یک اتفاق عجیب در مجلس شورای اسلامی در رأی دادن به وزاری پیشنهادی دولت اشاره و تصریح کرد: 17 نفر با هم قرار گذاشته بودیم که به یک وزیر رأی مخالف بدهیم اما از آن تعداد فقط 8 نفر رأی مخالف داده بودند و هر 17 نفر هم اظهار می کردند که ما به قول خود عمل کرده ایم.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که در مجلس شورای اسلامی کنونی، عدد حرف اول را می زند، اظهار داشت: در این مجلس هر کس بتواند عدد بیشتری را به خود اختصاص دهد، پیروز است؛ ما در مجلس شورای اسلامی فقط تکلیف خود را انجام می دهیم.

وی تأکید کرد: فراکسیون امید و اصلاحات، افرادی دارند که از بیرون به آن ها خط و ربط ها را نشان می دهند اما اصولگراها را از بیرون کسی هدایت نمی کند و اتحادی میان آن ها هم وجود ندارد؛ به همین دلیل است که جریان اصولگرای مجلس حرکت جدیدی را شروع کرده و قصد دارد که تمامی افراد اصولگرای مجلس یکدیگر را پیدا کنند و متحد عمل کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار شده که یک تشکل منسجم و واحد برای اصولگراها تشکیل شود؛ تا زمانی هم که ما یک تشکیل منسجم نداشته باشیم، نمی توانیم به اهداف خود برسیم؛ ما با اختصاص وقت ها و هماهنگی هایی تلاش داریم تا به موضع هایی واحد وارد شویم.

وی به تمدید تحریم های داماتو اشاره کرد و ابراز داشت: قانون داماتو به اسم صاحب این سناتور آمریکاییِ ایتالیایی الاصل است؛ تحریم های اولیه همان تحریم هایی است که از اول انقلاب بوده و تحریم های ثانویه تحریم هایی فرامرزی است که هرکسی در دنیا در زمینه نفت و گاز و منابع انرژی بیش از 20 میلیون دلار تجارت داشته باشد، مجازات می شود؛ قانون داماتو در دسمابر 1996 علیه ایران و لیبی تصویب شد که البته در سال 2006 لیبی از این قانون حذف و ایران در آن باقی ماند.

حجت الاسلام ذوالنور با انتقاد از اظهارات برخی دولتی ها مبنی بر این که این تحریم ها هیچ تهدیدی برای ایران نیست، تصریح کرد: این ادبیات دولتی ها اصلا درست نیست چرا که احمدی نژاد هم می گفت که این تحریم ها فقط کاغذ پاره است؛ وقتی ما عکس العمل های تساهلی نشان می دهیم موجب می شود که آمریکایی ها اقدامات شدیدتری انجام دهند.

وی به احتمالات پیش رو در قانون داماتو از سوی اوباما اشاره کرد و افزود: ممکن است که اوباما این قانون را امضا کند و برود و ممکن است هم امضا نکند و برود که این قانون به شکل اتوماتیک اجرا می شود؛ اگر هم وتو کند و به کنگره برگردد، بار دیگر رأی گیری می شود و با توجه به این که 99 رأی موافق داشته است، پس این قانون قطعا اجرایی خواهد شد و تحریم های ایران تمدید می شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما یک طرح دو فوریتی آماده کرده ایم و با افرادی برای امضای آن هماهنگی کرده ایم؛ فقط 15 امضا نیاز است که طرح و به رئیس مجلس ارسال شود؛ در سال 94 پیش از پذیرش برجام قانونی در 9 بند و 2 تبصره تصویب شد و ایران باید در مقابل طرف های خود اقداماتی انجام دهد؛ دولت باید محدودیت های برجامی را کنار بگذارد.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هزینه های خود را خرج کرده و طرف مقابل حتی تحریم ها را لغو نکرده است؛ ما باید بتوانیم اورانیوم را در هر حدی که می خواهیم غنی سازی کنیم، دیگر محدودیتی برای ذخیره اورانیوم نداشته باشیم، سانتریفیوژهای پیشرفته بیشتر شود، اجرای پروتکل الحاقی به تعلیق درآورده شود و آب سنگین اراک هم به حالت قبلی خود بازگردد.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به اتفاقات اخیر درباره محمود صادقی، خاطرنشان کرد: این نماینده مجلس اظهار کرده بود که بنده تصور می کردم که این افراد آدم ربا هستند و قصد ربودن مرا دارند؛ اگر حتی چنین چیزی صحت داشته باشد، وی باید با نیروی انتظامی تماس می گرفت نه این که به خبرگزاری ها و برخی جریانات همسو و سوء استفاده گر خبر دهد.

وی در بخش دیگر به بروز محتوای جلسات خصوصی به خارج از آن جلسات اشاره کرد و گفت: در یک جلسه ای که درباره وزرای پیشنهادی صحبت هایی شده بود و این جلسه کاملا خصوصی بود، در کسری از ساعت معاون پارلمانی یک وزارتخانه پیش من آمد و گفت که چرا شما در فلان جلسه محور مخالفت با وزرای پیشنهادی بوده اید./840/پ201/ج

ارسال نظرات