۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۶۵۱۰۷
امام جمعه آمل:

پژوهش محوری جامعه را در مسیر تعالی و دانایی قرار می دهد

امام جمعه ‌آمل گفت: پژوهش محوری جامعه را در مسیر تعالی و دانایی قرار می دهد که باید از این ظرفیت ارزنده و گرانقدر نهایت بهره گیری و استفاده را داشته باشیم.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش که در آمل برگزار شد با اشاره به این که در دین مبین اسلام به پژوهش و تحقیق سفارش شده است، گفت: اسلام و قرآن آدمی را به تحقيق و پژوهش تشويق می كنند که برکات و دستاوردهای ارزنده ای برای انسان دارد.

وی افزود: در عصر امروز اگر اهل تحقیق، پژوهش و دانش نباشیم چیز با ارزشی در خود نخواهیم داشت و تنها خواندن و نوشتن دردی را از انسان دوا نمی کند که باید به پژوهش توجه کنیم.

 امام جمعه آمل اظهارداشت: در دنیای امروز دانایی یکی از محور‌ها و شاخص‌ های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می‌رود و دانسته‌های ما یا با مطالعه منابع اطلاعاتی موجود و یا بنا به پژوهش‌هایی که خود انجام می‌ دهیم محقق می شود.

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: امروز برای بدست آوردن علم، دانش، تحقیق و پژوهش جنسیت و غنی و فقیر نمی شناسد و همه ساله هفته ای به نام پژوهش داریم اما متاسفانه از اعتبارات خاص خبری وجود ندارد.

وی بر ضرورت ترویج پژوهش محوری در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: آن چیزی که جامعه را به سمت پویایی پیش می برد پژوهش و تحقیق است که باید پژوهش را از جوانان و نوجوانان شروع کنیم تا به نقطه مطلوب در این عرصه دست پیدا کنیم.

امام جمعه آمل تصریح کرد: ضرورت دارد به پژوهش توجه شایسته و لازم صورت گیرد که نیاز است حمایت های شایسته ای از فعالیت های پژوهشی صورت گیرد که امری مهم و اساسی است.

حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: پژوهش محوری جامعه را در مسیر تعالی و دانایی قرار می دهد که باید از این ظرفیت ارزنده و گرانقدر نهایت بهره گیری و استفاده را داشته باشیم.

احمد منفرد، فرماندار ویژه آمل با بیان این که در گذشته نگاه به علم نگاه سنتی بوده است، گفت: نگاه امروز به علم فقط خواندن و نوشتن نیست و نگاه تحقیقی وپژوهشی مورد توجه است تا پژوهش را به سمت خلاقیت و تولید علم ببریم.

وی افزود: پژوهش به دنبال یافتن چرایی و چگونگی است و صرف آموختن کافی نیست و ضرورت دارد باید به دنبال پرسش های برویم که زمینه نخست آن پژوهش باشد.

فرماندار ویژه آمل با بیان این که سند تحول بنیادین آموزش وپرورش به تایید رهبر معظم انقلاب رسیده است، گفت: اگر در سال 1404 می خواهیم رتبه نخست تولید علم در را منطقه داشته باشیم باید تلاش و کوشش لازم را صورت دهیم.

وی اظهارداشت: پژوهش محوری زمینه ساز توسعه پایدار می شود که بستر و زمینه ساز است و بدست آوردن علم زن و مرد نمی شناسد و ضرورت دارد پژوهش محوری گسترش پیدا کند.

معاون استاندار مازندران ادامه داد: امر پژوهش برای برون رفت از وضعیت نامطلوب و رسیدن به وضعیت مطلوب و متعالی است که دغدغه تحقق آن را داریم و همه باید تلاش و کوشش کنیم تا بتوانیم اهدافی داریم را محقق کنیم.

منفرد تصریح کرد: جامعه امروز برای پیشرفت و تعالی نیاز به پژوهش محوری دارد که باید از این فرصت ارزشمند و گرانقدر نهایت استفاده را صورت دهیم که دستاوردهای ارزنده ای در آن وجود دارد.

گفتنی است، همزمان با هفته پژوهش ویژه برنامه هایی در مراکز حوزوی و علمی شهرستان آمل برگزار می شود./1314/202/ب3

ارسال نظرات