۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۶۵۱۴۶
معاون آموزش جامعه الزهرا:

رسالت علمی و تربیتی حوزه با جذب دانش آموزان نخبه محقق می شود

معاون آموزش جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه مهم ترین رسالت حوزه های علمیه تربیت مجتهدان و مبلغان آگاه و بصیر نسبت به علوم زمان است، گفت: این رسالت بزرگ حوزه های علمیه تنها با تربیت دانش آموزان مستعد و نخبه محقق می شود.
حاجی زاده _ جامعه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام علیرضا حاجی‌زاده، معاون آموزشی جامعه الزهرا(س) بعد از ظهر امروز در نخسیتن نشست مشترک جامعه الزهرا(س) با وزارت آموزش و پرورش در تالار بیداری اسلامی با تاکید بر این که مهم ترین رسالت دینی حوزه های علمیه تربیت مجتهدان وارسته، مرجع پروری و تربیت مبلغان بصیر و آگاه به علوم زمان است، گفت: تحقق این مهم تنها به وسیله جذب دانش آموزان نخبه و مستعد انجام می شود.

وی با اشاره به این که در گذشته افراد نخبه مسیر موفقیت و پیشرفت خود را در حوزه های علمیه جست و جو کرده و وارد حوزه های علمیه می شدند، افزود: تحصیل علوم دینی توسط افراد نخبه و مستعد نه تنها بستر انقلاب اسلامی بلکه بستر یک انقلاب عظیم علمی و فرهنگی را در سطح جهان فراهم کرد.

معاون آموزش جامعه الزهرا(س) با تاکید بر این که متاسفانه امروز این تصور غلط در جامعه وجود دارد که دانش آموزان نخبه باید تنها در دانشگاه تحصیل کنند تا به موفقیت و پیشرفت دست یابند، گفت: این نگرش غلط خانواده ها و جامعه نسبت به تحصیل در حوزه های علمیه باید اصلاح شود و اصلاح این نگرش تنها به وسیله همکاری تنگاتنگ حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش ممکن است.

حجت الاسلام حاجی زاده ایجاد ذهنیت درست و واقعی از تحصیل در حوزه علمیه، آگاهی‌بخشی در انتخاب آگاهانه ادامه مسیر تحصیلی و شناسایی استعدادهای ویژه که صلاحیت و توانمندی ادامه تحصیل در حوزه علمیه را دارا هستند را از جمله مهم ترین سیاست‌هایی عنوان کرد که در معاونت آموزش جامعه الزهرا (س) برای جذب افراد نخبه و مستعد دنبال می‌شود.

وی با اشاره به شرایط پذیرش و ثبت‌نام در سطوح مختلف تحصیلی در جامعه الزهرا‌ ‌(س) ادامه داد: ثبت‌نام آزمون ورودی جامعه الزهرا (س) در تمامی مقاطع و رشته‌ها از ۱۹ دی آغاز و آزمون در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.

معاون آموزش جامعه الزهرا(س) با بیان این که مهم ترین هدف معاونت آموزش جامعه الزهرا(س) ایجاد فرصت های برابر آموزشی برای بانوان در سراسر کشور است، تصریح کرد: جامعه الزهرا(س) نه تنها امکان تحصیل علوم دینی را برای بانوان جوان فراهم کرده بلکه مادران و بانوانی که دارای فرزند نیز هستند از فرصت های آموزشی برابر با سایر بانوان برخوردار بوده و در کنار تربیت فرزندان می توانند نسبت به کسب معارف دینی نیز اقدام کرده و به صورت همزمان در جامعه الزهرا(س) به  تحصیل علوم و معارف دینی اشتغال داشته باشند./968/202/ب3

ارسال نظرات