۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۴۶۵۱۵۵
آیت الله ری شهری:

فروتنی در برابر انسان مؤمن ممدوح است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فروتنی دربرابر مؤمن ممدوح است، گفت: انسان در برابر فرد کافر باید متکبر باشد و در مقابل دشمنان تواضع و فروتنی راه ندارد.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی‌ری‌شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در درس خارج فقه که در همین آستان برگزار شد، گفت: تواضع زیور انسانهای صالح و متقی است.

وی با اشاره به حد و مرز تواضع، بیان داشت: حد تواضع را در کلام امام رضا(ع) که فرمودند: انسان باید اندازه خودش را بداند نه خود را بالاتر از آن چیزی که هست بالاتر ببرد و نه اینکه پایین‌تر بیاورد؛ همانطور که بالا بردن در وجود انسان به تکبر تبدیل می‌شود به همان مقدار هم پایین آوردن سبب ذلالت می‌شود.

آیت‌الله محمد محمدی‌ری‌شهری اضافه کرد: تواضع و فروتنی نیکو است اما نباید انسان خود را خار و ذلیل کند تا سبب نقص و کاستی اجتماعی او شود بلکه حد تعادل در تواضع و فروتنی باید رعایت شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید به اینکه فروتنی دربرابر مومن ممدوح است، ابراز کرد: انسان در برابر فرد کافر باید متکبر باشد و در مقابل دشمنان تواضع و فروتنی راه ندارد./807/202/ب3

ارسال نظرات