۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۴۶۵۱۷۹
استاندار چهارمحال و بختیاری:

وحدت و همدلی لازمه حرکت حول محور عدالت و ارزش ها است

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه وحدت باید با در نظر گرفتن منافع اسلام جاری شود، گفت: با وحدت و همدلی می‌توان حول محور عدالت و ارزشها حرکت کرد.
قاسم سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در آیین اختتامیه چهارمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان منطقه 4 قوه قضاییه که به میزبانی شهرکرد برگزار شد، با تقدیر و تشکر از تلاش قوه قضاییه در راستای ترویج فرهنگ قرآنی، اظهار کرد: شرکت‌ کنندگان مسابقات قرآنی نقش بزرگی در جامعه دارند چراکه شرکت در این مسابقات و تلاوت قرآن مردم را از جهل و نادانی دور می ‌کنند.

وی با اشاره به اینکه وحدت باید با در نظر گرفتن منافع اسلام جاری شود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با وحدت و ایمان به خداوند متعال و در نظر گرفتن منافع اسلام در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس به پیروزی رسید.

سلیمانی احیای دین و انقلاب اسلامی را نوید بخش مبارزه با جهل و نادانی دانست و گفت: قرآن مجید در ابعاد مختلف بیان می ‌کند که همواره باید متقابل با طرز تفکر داعشی و استکبار جهانی و همراه عدالتخواهان حرکت کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به عمل زنده به گور کردن دختران در زمان جاهلیت، تصریح کرد: امروزه نیز جهل و نادانی در غالب استکبار جهانی، کشتار مسلمانان و عدالتخواهان، انحراف و بدعت‌ها مانند داعش و وهابیت بیداد می ‌کند.

وی عدالت و قسط را یکی از سر منشاهای بزرگ اسلام دانست و گفت: لازم است همواره در برنامه‌های ملی اصل عدالت در نظر گرفته شود تا هر کس متناسب با اعمال و کردار و نیات خود نتایجی را حاصل کند.

سلیمانی ساخت زائرسرای بزرگ در مشهد، برگزاری کنگره بزرگ شهدا در استان، برگزاری اردوهای راهیان نور، ساخت تکایا و مصلا و تبلیغ و ترویج دین در استان را ناشی از وحدت و همدلی مردم در استان دانست و افزود: با وحدت و همدلی می‌توان حول محور عدالت و ارزشها حرکت کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: قرآن کریم با صراحت بیان می ‌کند که اکراهی در دین اسلام نیست و همواره عشق به نبوت و ولایت را ترویج می ‌کند.

در ادامه این آیین نیز محمد موسوی‌راد، معاون فرهنگی دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات قرآن کریم 180 نفر برگزیده شدند، ابراز کرد: از این تعداد 97 نفر بانوان، 27 نفر افراد زیر 16 سال و مابقی از کارمندان این دستگاه اجرایی هستند.

وی افزود: این افراد در رشته‌های حفظ پنج جزء، 10 جزء و 15 جزء، در سه موضوع قرآن، تفسیر موضوعی، ترتیل و قرائت شرکت کرده و در این مرحله از بین افراد زیر 16 سال در هر رشته یک نفر برگزیده شده و در بین کارکنان در هر رشته دو نفر انتخاب شدند.

موسوی‌راد خاطرنشان کرد: مسابقات سراسری قرآن کریم اواخر دی ‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این دوره در بخش قرائت برادران زیر 16 سال رتبه نخست به آقای علیرضا طهماسبی از اصفهان و رتبه دوم به علیرضا هوشمند از فارس، در بخش قرائت بزرگسالان رتبه نخست به سعید ناصری‌نصب از استان لرستان، رتبه دوم به سیدمحمد موسوی از اصفهان، رتبه سوم نیز به سعید ابول‌وردی از استان فارس رسید.

موسوی‌راد ادامه داد: در بخش قرائت بانوان بزرگسال رتبه اول به مریم حبیبی از استان فارس، در بخش قرائت خواهران زیر 16 سال رتبه اول ریحانه سروستانی از استان فارس تعلق گرفت.

معاون فرهنگی دادگستری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در بخش حفظ 10 جزء خواهران رتبه نخست به سکینه اعلایی از چهارمحال و بختیاری، رتبه دوم به زهرا محمدی‌زاده از فارس و رتبه سوم به زهرا اسحاقیان از اصفهان اختصاص یافت.

به گزارش رسا، استان‌های منطقه چهار کشور که در این مسابقات حضور یافتند، شامل استان‌های فارس، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، خوزستان، اصفهان، لرستان و چهارمحال و بختیاری می‌شود./9457/202/ب3

ارسال نظرات