۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۴۶۵۱۹۷
معاون فرهنگی هنری ارشاد آذربایجان غربی خبر داد؛

ارسال 170 اثر به جشنواره یادمان ولایت به زبان آذری در ارومیه

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: 170 اثر به دبیرخانه جشنواره شعر یادمان ولایت ارسال شده است.
زاده علی معاون فرهنگی هنری ارشاد آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، منوچهر زاده علی، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ظهر امروز در پنجمین جشنواره سراسری شعر یادمان ولایت به زبان آذری که در ارومیه به صورت سراسری برگزار شد، اظهار داشت: امام خامنه ای به خاطر فعالیتها و سخنرانیهای روشنگرانه مورد هجمه طاغوت قرار گرفته و در چنین روزی به جیرفت تبعید شدند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب مراسمی برای حاج مصطفی خمینی(ره) 23 آذر 1356 برگزار کرده و علیه رژیم سخنرانی فرمودند که سبب بازداشت ایشان شد.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: پس از پنج روز کمیسیون امنیت رژیم در خراسان حکم به تبعید رهبر انقلاب داده و ایشان را در 28 آذر ماه به ایرانشهر تبعید کردند تا فاصله ای بین ایشان و ولایت رخ دهد و مردم از سخنان روشنگرانه ایشان محروم شوند.

وی گفت: در آن زمان 60 درصد مردم ایرانشهر سنی بودند و به برکت حضور رهبری نخستین مسجد شیعیان ساخته شده و به پایگاهی برای هدایت مردم تبدیل شد.

زاده علی روشنگریها و رهنمودهای امام خامنه ای در ایرانشهر را سبب بیداری مردم و هراس رژیم عنوان و اضافه کرد: بعد از 237 روز حضور ایشان را تاب نیاورده و به جیرفت تبعید کردند تا مانع از بیداری و همراهی بیشتر مردم با انقلاب و ولایت شوند.

وی ادامه داد: پس از حضور رهبر معظم انقلاب در جیرفت مسجد جامع را به پایگاه صدور انقلاب تبدیل کرده و با کمک جوانان مناطق دور افتاده ایران با ایشان و انقلاب آشنا شدند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه 170 اثر از سراسر کشور و استانهای مختلف به دبیرخانه ارسال شده بود، ابراز کرد: پس از داوری سه اثر در حوزه شعر ولایت، یک اثر در حوزه نماز و یک مورد امر به معروف و نهی از منکر انتخاب شده و در پایان مراسم تجلیل می شوند.

وی در ادامه به برپایی نمایشگاه عکس و بصیرت در حاشیه جشنواره یاوران ولایت اشاره و عنوان کرد: در این نمایشگاه 80 اثر در دو موضوع نماز و بصیرت به نمایش گذاشته شده و مورد بازدید قرار گرفته است.

گفتنی است، پنجمین جشنواره سراسری شعر یادمان ولایت به زبان آذری ظهر امروز در ارومیه برگزار شد./202/936/ب1

ارسال نظرات