۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۴۶۵۲۰۴
همزمان با هفته پژوهش صورت گرفت؛

آغاز به کار نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی/ حضور حوزه علمیه خراسان با 50 غرفه

همزمان با هفته پژوهش هفدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی و نمایشگاه تخصصی کتابهای دانشگاهی در نمایشگاه بین المللی مشهد آغاز به کار کرد.
هفته پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، همزمان با هفته پژوهش هفدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی و نمایشگاه تخصصی کتابهای دانشگاهی با حضور استاندار، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و دانشگاه های استان شامگاه یکشنبه 14 آذر در نمایشگاه بین المللی مشهد آغاز به کار کرد.

عباس شیخ الاسلامی، دبیر ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی در این مراسم گفت: نمایشگاه پژوهش و فناوری پیوند دهنده سه بخش دستگاه های اجرایی، صنعت و جامعه دانشگاهی است و نشان می دهد که دانشگاه های استان در حال تولید مقالات و پژوهشهای کاربردی و سوق یافتن به سمت نسل سوم دانشگاه هستند.

وی افزود: در نسل سوم دانشگاه ها فعالان دانشگاهی مصمم به بومی کردن تولید علم و تولید ثروت از علم هستند که خوشبختانه دانشگاه های خراسان رضوی در ابتدای این مسیر قرار گرفته اند و این نمایشگاه مبین همین پیشرفت است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: بعد از نمایشگاه قرار است دبیرخانه دائمی پژوهش و فناوری در شبکه جامع دانشگاه های خراسان رضوی شکل گیرد و دستاوردهای این نمایشگاه در آن ثبت و بازبینی شود.

شیخ الاسلامی افزود: یکی از برنامه های مطلوب شبکه جامع دانشگاه های خراسان رضوی برگزاری سالانه جشنواره و نمایشگاه پژوهش و فناوری بود که هر سال از سوی یک دانشگاه برگزار می شود.

وی ادامه داد: امسال مسؤولیت برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گذاشته شد که با کمک شبکه جامع دانشگاه های استان و کمیته های هفتگانه این شبکه نمایشگاه برپا شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از آن جهت که امسال برگزاری نمایشگاه کتاب در نیشابور بود و برخی دانشجویان دانشگاه های مشهد نتوانستند کتابهای مورد نظر خود را به دلیل طولانی بودن مسافت از نمایشگاه تهیه کنند مقرر شد در کنار نمایشگاه پژوهش و فناوری، نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی نیز برگزار شود.

وی افزود: در نمایشگاه تخصصی کتابهای دانشگاهی 15 هزار جلد کتاب با تخفیف 40 درصد همراه با بن کتاب در رشته های مختلف علوم سیاسی، علوم اجتماعی، فنی و مهندسی و علوم انسانی عرضه می شود.

طباطبایی، رییس کمیته اجرایی نمایشگاه پژوهش و فناوری نیز درباره اجرای کارگاه های آموزشی پژوهشی اظهار کرد: با توجه به اینکه متولی این امر سازمان جهاد دانشگاهی است، فراخوانی به کلیه دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و سازمان‌های استان ابلاغ شده که طرح‌های فراوانی در این زمینه اعلام شد که با توجه به بررسی در کمیته‌های مختلف 42 کارگاه و سخنرانی در طول روزهای مختلف در نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی درباره بررسی طرح‌های پژوهشی و معرفی نفرات و مراکز برتر در نمایشگاه پژوهش و فناوری استان، بیان کرد: با توجه به اینکه متولی این مهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود، در کمیسیون‌های موجود طرح‌های پژوهشی و دانشجوی برتر مورد ارزیابی قرار گرفته است.

طباطبایی افزود: خوشبختانه مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان رضوی نیز در کمال همکاری در این نمایشگاه در فضای بالغ بر هفتصد متر مربع حضور دارند که درباره معرفی نفرات پژوهشگر برتر نیز در واحد طلبه خواهر، طلبه برتر در سطوح دوم، سوم، چهارم و نیز طلبه پیشسکوت اقدام کرده‌اند.

گفتنی است، هفدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در فضایی به مساحت پنج هزار مترمربع تا 17 آذر ماه به مدت چهار روز از ساعت 10 تا 19 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد دایر است و حوزه علمیه خراسان با 50 غرفه در این نمایشگاه حضور فعال دارد./201/934/ب1

ارسال نظرات