۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۴۶۵۲۲۸
عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان:

بهترین و خالص ترین کار کسب رضای الهی است

حجت الاسلام دهشت با بیان این‌که بهترین کار خالص‌ترین کار است، گفت:‌ کار باید برای رضای خدا انجام گیرد.
حجت الاسلام دهشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی دهشت، عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان،‌ شب گذشته در مسجد الرسول(ص) مشهد مقدس با اشاره به شهادت امام حسن عسکری(ع) در اواخر هفته جاری به قرائت و توضیح حدیثی از این امام همام پرداخت و گفت: حضرت عسکری(ع) در حدیثی می‌فرمایند که پیامبر اکرم(ص) با برنامه خاصی و سفارش‌های ویژه‌ای به سوی انسان‌ها مبعوث شدند.

وی افزود: یکی از یاران امام حسن عسکری(ع) از ایشان می‌پرسد این سفارش‌ها چه چیزی بودند؟ امام در جواب او می‌فرمایند: اولین سفارش، رعایت تقوای الهی است، رعایت تقوا از مهمترین دستورات الهی است و بعد از آن ورع قرار دارد که توضیحاتش را در شب‌های گذشته گفته‌ایم.

حجت‌الاسلام دهشت با بیان این‌که سفارش بعدی پیامبر اکرم (ص) «الاجتهاد بالله» است، گفت: پیامبر اکرم(ص) سفارش کرده‌اند که در راه و برای خدا تلاش کنیم، به عبارتی آنچه خدا از بنده‌اش می‌خواهد انجام دهیم و باقی آن را به خودش واگذار کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: کار باید برای خدا انجام گیرد، در احادیث آمده است که خداوند به بنده‌هایش می‌فرماید؛ تو کار خوب خویش را مخفی انجام بده ما خودمان آن را برای مردم به بهترین شکل آشکار می‌کنیم. بنابراین خیلی توانایی نیاز است تا شخص کاری را برای رضای خدا انجام دهد.

عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان با بیان این‌که در سیره شهدای هشت‌ سال جنگ تحمیلی و دیگر شهدا اخلاص وجود دارد، ابراز داشت: شهدا افرادی بودند که از نظر تربیتی و روش زندگی دارای سبک و روش خاصی بودند که می‌توانند الگوی رفتاری جوانان امروز ما باشند، این افراد کارهایی انجام می‌دادند که تا بعد از شهادتشان معلوم نبود آن کار را چه کسی انجام داده است.

وی افزود: در ادامه حدیث امام حسن عسکری(ع) دو نکته دیگر را این چنین بیان می‌کنند: راستگویی و ادای امانت. ائمه(ع) می‌فرمایند که به نماز شب و روزه شخص زیاد توجه نکنید، بیشتر به این نکته‌ توجه کنید که زبانش به راستگویی باز می‌شود و دستش در نگهداری امانت، درست عمل می‌کند یا خیر.

حجت‌الاسلام دهشت اظهار داشت: باب یا فصل گسترده‌ای در دین و احادیث اسلامی برای زبان باز شده است، در یکی از احادیث همین باب آمده است که سعادت و شقاوت انسان در گرو زبان او است، بنابراین زبان آنقدر اهمیت دارد که می‌تواند انسان را به بهشت بفرستد و او را سعادتمند کند و همچنین می‌تواند سبب عذاب او در قیامت شود و شقاوت را برای او رقم بزند.

وی با بیان حدیثی از حضرت رسول اکرم(ص)، افزود: زبان، بلای جان انسان‌ها است و می‌تواند انسان را تا نابودی بکشاند و او را هلاک کند.

لازم به ذکر است، سخنرانی حجت‌الاسلام دهشت به مدت ۱۰شب از ابتدای ماه ربیع‌الاول در مسجد الرسول (ص) برگزار می‌شود./۸۶۲/202/ب2

ارسال نظرات