۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۴۶۵۲۳۸
مدیرکل موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه خبر داد؛

بهره‌مندی 2 درصدی حوزه های علمیه کشور از موقوفات

مدیرکل موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه کشور در مظلومیت به سر می ‌برند و به‌ طور متوسط از دو درصد از موقوفات بهره‌مند هستند، گفت: به یقین باید برای رشد این درصد و تعداد موقوفات حوزه های علمیه وارد میدان عمل شویم و این نیازمند همدلی و همراهی است.
حجت الاسلام محمد آ‌بادی پیشه معاون اداری مالی حوزه های علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام محمد آبادی‌پیشه، مدیرکل موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه کشور، صبح امروز در جمع واقفان حوزه های علمیه این استان با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه کشور در مظلومیت به سر می ‌برند و به‌ طور متوسط از دو درصد از موقوفان بهره‌مند هستند، گفت: به یقین باید برای رشد این درصد و تعداد موقوفات حوزه های علمیه وارد میدان عمل شویم و این نیازمند همدلی و همراهی است.

وی با بیان اینکه کاربرد برخی از موقوفات قدیمی به دلیل نیت واقف، دچار مشکل است، تصریح کرد: به یقین یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز کشور توجه به حوزه های علمیه است چراکه ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه از طریق حوزه های علمیه و روحانیان صورت می گیرد.

حجت ‌الاسلام آبادی‌پیشه با اشاره به اینکه حوزه های علمیه وابسته به هیچ دولتی نبوده و چشم به کمکهای دولتی ندارد، تصریح کرد: از این رو سوق دادن نیات واقفان به سمت حوزه های علمیه و توجه خیران به این مراکز دینی لازم و ضروری است که باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه موقوفاتی که تاکنون برای حوزه‌های علمیه انجام شده، زمینه ‌ساز خیرات زیادی شده است، ابراز کرد: به یقین رشد و پویایی همه جانبه مراکز دینی و حوزوی نیازمند توجه همگانی واقفان و خیران است.

مدیرکل موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات بسیار خوبی درباره شناسایی و احیای موقوفات مربوط به حوزه های علمیه در کشور صورت گرفته است، ادامه داد: عزم مدیریت حوزه و همچنین سازمان اوقاف احیاء دقیق این موقوفات است.

این مقام مسؤول به روز رسانی موقوفات حوزه های علمیه را ضروری دانست و گفت: به یقین اگر همت همگانی صورت گیرد وقف بهترین منبع پایدار برای تأمین منابع مالی حوزه های علمیه خواهد بود.

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد:  به یقین خیرانی که واقف حوزه‌ های علمیه هستند، در ثواب طلاب آن حوزه شریک خواهند شد.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای روز جامعه اسلامی، وقف در جهت تقویت و حمایت از حوزه‌های علمیه است، گفت: قطعا نتیجه این کار، اشاعه احکام الهی خواهد بود./202/9457/ب1

ارسال نظرات