۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۴۶۵۲۶۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

وظیفه خطیر تبلیغ و ترویج علم بر عهده اصحاب رسانه است

حجت الاسلام عادل گفت: علم آموزی در اسلام بسیار سفارش شده تا انسان با علم و آگاهی از ظلم و تاریکی به روشنایی هدایت شود و وظیفه خطیر تبلیغ و ترویج علم بر عهده اصحاب رسانه است.
حجت الاسلام غلامرضا عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ظهر امروز در همایش استانی وقف و رسانه، اقدام و عمل که در سالن سینما بهمن قزوین برگزار شد، وظایف خبرنگاران و اصحاب رسانه را خطیر دانست و گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم کار مقدسی است که اصحاب رسانه آن را به درستی انجام می‌دهند.

وی در ادامه افزود: علم آموزی در اسلام بسیار سفارش شده تا انسان با علم و آگاهی از ظلم و تاریکی به روشنایی هدایت شود و  وظیفه خطیر تبلیغ و ترویج علم بر عهده اصحاب رسانه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه غولهای رسانه‌ای جهان در خدمت ابرقدرتها هستند، ابراز کرد: کسانی که در عرصه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به موفقیتهایی دست یافته‌اند مدیون رسانه‌ها هستند.

این مسؤول موفقیت مافیای اقتصادی را رسانه‌ها دانست و اظهار کرد: مافیای اقتصادی به کمک اصحاب رسانه اهداف خود را پیاده می‌کنند و از بستر خبر برای رسیدن به قدرت و ثروت استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام عادل با تأکید بر اینکه مسلمانان باید از بستر رسانه برای ترویج ارزشهای اسلامی استفاده کنند، عنوان کرد: فضای مجازی بیشترین تأثیر را در تربیت فرزندان و نسل جوان ما دارد و ما باید از این فضا برای اجرای اهداف نظام اسلامی استفاده کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وقف نامه‌هایی که از گذشته تا به حال وجود دارد از سوی علما یا با هدایت آنها نوشته شده است و می توان گفت حوزه‌های علمیه با وقف رابطه تنگاتنگی دارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اطلاع رسانی در گذشته، یادآور شد: در گذشته از هنر تعزیه خوانی برای معرفی مکتب عاشورا استفاده می‌کردند و امروز باید با تولید کتاب و نرم افزارهای محتوایی به نیازهای جوانان پاسخ دهیم.

این مسؤول با بیان اینکه وقف بهترین پتانسیل برای ترویج آموزه‌های دینی است، تصریح کرد: در همایش میلیونی اربعین مردم و خیرین هزینه پذیرایی از زائران را بر عهده گرفتند وگرنه دولت توان حمایت مالی از این همه زائر را نداشت.

حجت الاسلام عادل با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، اظهار کرد: اگر گوینده‌ای مطلبی را در جامعه ارائه دهد و در پرتو مطلب او شخصی کار خیری انجام دهد گوینده مطلب هم مانند شخص فاعل شامل برکات الهی می‌شود.

وی در پایان گفت: حوزه وقف بسیار گسترده است و می‌توان از آن کتاب و فیلمهای محتوایی بسیاری ساخت، سوژه‌هایی را می‌توان برای وقف تعریف کرد و از آن برای ترویج ارزشهای اسلامی استفاده کرد./955/202/ب2

ارسال نظرات