۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۴۶۵۲۶۷
امام جمعه بستان آباد مطرح کرد؛

ضرورت هدایت نیات واقفان در مسیر نیازهای روز جامعه

حجت الاسلام رضوی با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف در راستای نیاز روز بشری مهم و ارزشمند است، گفت: باید وقف و نیات واقفان و عاملان به این حکم الهی به سمتی سوق داده شود که با عمل به این فریضه معنوی و مادی مشکلات موجود روز جامعه از میان برداشته شود.
حجت الاسلام رضوي،امام جمعه بستان آباد

حجت الاسلام سید رضا رضوی، امام جمعه بستان آباد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در تعالیم اسلامی بر ضرورت توجه به این امر دینی و الهی تأکید کرد و گفت: وقف هنر مؤمنان و پرهیزگاران است که با گذشت از مادیات معنویات را برای خود و جامعه به ارمغان می ُآورند.

وی با بیان اینکه وقف سنت حسنه ای است که در جامعه ماندگار و دارای برکات بسیاری برای واقف و مردم است، ابراز داشت: ترویج فرهنگ وقف در حقیقت کمک به جامعه در رفع مشکلات و معضلات اجتماعی در سایه این عمل مستحب و پسندیده الهی و خداپسند است.

امام جمعه بستان آباد با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف در راستای نیاز روز بشری مهم و ارزشمند است، تصریح کرد: باید وقف و نیات واقفان و عاملان به این حکم الهی به سمتی سوق داده شود که با عمل به این فریضه معنوی و مادی مشکلات موجود روز جامعه از میان برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: وقف باید به گونه ای باشد که بخش از مشکلات جامعه رفع و نیازهای اساسی آن را تأمین کند، از جمله آن که وقف می تواند زمینه اشاعه فرهنگ اسلامی را به دنبال داشته باشد، بنابراین هدایت موقوفات به سمت نیازهای جامعه اسلامی یک مسأله مهم و اساسی است.

حجت الاسلام رضوی وقف و توسعه فرهنگ موقوفات آثار و برکات بسیار مثبت و خوبی در جامعه خواهد داشت، بیان داشت: ترویج فرهنگ وقف نیز یک موضوع مهم و اساسی است، باید با بیان ثمرات و برکات وقف مردم را به انجام این عمل خیر تشویق کنیم تا شاهد آن باشیم که جامعه اسلامی در مسیر شکوفایی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه وقف صدقه ای جاری است که هم در دوران حیات و هم پس از مرگ واقف از برکات معنوی و اخروی آن برخوردار خواهد شد، افزود: بنابراین وقف نه تنها در عرصه مادی برکات فراوانی را متوجه جامعه می کند، در عرصه معنوی نیز مردم به ویژه واقف از برکات معنوی آن برخوردار خواهد شد.

امام جمعه بستان آباد با تأکید بر رسیدگی به موقوفات و مدیریت آنها، ابراز داشت: لازم است موقوفاتی که در گذشته صورت گرفته است مورد رسیدگی و ثبت قرار گیرد و در مسیر نیات واقفان آن مورد بهره برداری باشد، نباید اجازه داد تا موقوفات صورت گرفته به جهت کم توجهی مورد بی مهری و بدون استفاده شود./۸۵۴/303/ب2

ارسال نظرات