۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۴۶۵۲۸۱
امام جمعه بروجرد:

فقر زدایی و ایجاد اشتغال از آثار اجتماعی وقف است

امام جمعه بروجرد با اشاره به آثار اجتماعی و فردی وقف در جامعه گفت: فقر زدایی و ایجاد اشتغال از آثار مهم اجتماعی وقف است.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، ظهر امروز در برگزاری همایش اصاحب وقف که که در حسینیه اهل البیت(ع) بروجرد برگزار شد، بر ضرورت فرهنگ سازی در راستای احیا و تقویت فرهنگ وقف تأکید کرد.

وی با اشاره به نام گذاری دهه آخر ماه صفر به نام دهه وقف بیان داشت: هدف از این نامگذاری نشر فرهنگ اسلامی وقف و احیای سنت فراموش شده آن است.

امام جمعه بروجرد با یادآوری به نقش وقف در توسعه کشور خاطرنشان کرد: انفاق مال برای رفع نیازهای مادی جامعه نشأت گرفته حس نوع دوستی انسان بوده و در اسلام مورد تأکید فراوان قرار گرفته است.

وی به بیان آثار و برکات وقف در جامعه اشاره و عنوان داشت: افزون بر فقر زدایی می توان با سرمایه گذاری در اموال موقوفات زمینه اشتغال جوانان فراهم کرد.

حجت الاسلام ترابی بیان داشت: افزون بر آثار اجتماعی وقف، تذهیب نفس، خودسازی، تمرین رهایی از وابستگی به مال، ثروت و مظاهر دنیوی از دیگر آثار فردی وقف است.

وی با بیان اینکه وقف سبب کسب وارستگی روحی انسان می شود، افزود: متولیان امر باید با فرهنگ سازی به موقع در جهت تبیین و ترویج فرهنگ وقف اقدام کنند.

امام جمعه بروجرد با تأکید بر ضرورت هدایت نیت واقفان به سمت نیازهای جامعه خاطرنشان کرد:  متولیان وقف در این راستا وظیفه خطیری بر دوش دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: از موقوفات باید به خوبی حراست و نیت واقفان به دستی اجرا شود، چراکه اعتماد مردم عامل گسترش فرهنگ وقف در جامعه است.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به کمبود وجود مساجد در شهرستان بروجرد عنوان داشت: شایسته است توجه واقفان به این زمینه هدایت شود.

وی با تصریح به اینکه ساخت مساجد وظیفه حاکمیت است، گفت: دولتهای گذشته تاکنون خودشان را فاقد این مسؤولیت دانسته و مساجد با مشارکتهای مردمی ایجاد شده است./9459/202/ب3

ارسال نظرات