۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۶۵۳۰۵
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی بیشترین موقوفات کشاورزی را دارد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی یکی از استان هایی است که بیشترین موقوفات کشاورزی را دارد اما تا این لحظه برنامه مشخصی در بحث کشاورزی وجود ندارد و بیشتر برنامه ریزی ها بر روی مسکن است.
حجت الاسلام گرایلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در دیدار با معاونان اداره کل اوقاف اظهار داشت: خراسان جنوبی با توجه به آمارها از لحاظ اطلاعات مذهبی و دینی رتبه برتر را در کشور در اختیار دارد.

وی گفت: خوشحالیم که خراسان جنوبی رتبه نخست را دارد، این رتبه برتر استان نشان از اعتقادات و عقیده بالای مردم دارد و مردم این خطه همواره بر اعتقادات و نظام خود پایبند بوده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیشترین موقوفات انجام شده در بخش کشاورزی و اراضی عنوان کرد و افزود: مردم خراسان جنوبی با توجه به اینکه با خشکسالی های پیاپی مواجه هستند اما می بینیم همچنان وقف را انجام می دهند.

حجت الاسلام گرایلی تصریح کرد: ما در اوقاف موظف هستیم در حفظ و حراست موقوفات تلاش کنیم و بر حفظ این امانت ها کوشا باشیم، حراست از موقوفات از خود وقف کردن سخت تر است و باید دقت صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در زمینه ورود به اراضی وقف کشاورزی به صورت تخصصی تاکنون جلسات بسیاری را برگزار کردیم اما همچنان نقص هایی وجود دارد، برنامه رسیدگی موقوفات در دستور کار قرار دارد و دقت شده است تا کمترین نقص وجود داشته باشد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی یکی از استان هایی است که بیشترین موقوفات کشاورزی را دارد اما تا این لحظه برنامه مشخصی در بحث کشاورزی وجود ندارد و بیشتر برنامه ریزی ها بر روی مسکن است./880/202/ب3

ارسال نظرات