۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۴۶۵۳۱۴
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

تمام مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور ریشه در فرهنگ دارد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: تمام مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور ریشه در فرهنگ دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در دیدار با معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان‌جنوبی اظهار داشت: سرمایه انسان‌ها فرهنگ است زیرا انسان یک موجود فرهنگی است و تمام مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ما ریشه در فرهنگ دارد و اگر تعهد ایمانی و فرهنگی نباشد بزرگترین دزد، بزرگترین اقتصاددان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: همه موجودات هستی بر اساس نظام تکوینی به گونه‌ای خلق شده‌اند که بدون اختیار باید مسیر خود را طی کنند و این مسیر بر اساس حکمت خداوند است.

وی افزود: انسان خارج از همه چارچوب‌ها نسبت به سایر موجودات صاحب دقت است و هر انسانی نسبت به دیگری صاحب عقاید و نظرات متفاوت است و همین امر سبب شده تا به تعداد تمام انسان‌های جهان، عقیده و تفکر متفاوت وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خاطرنشان کرد: انسانیت انسان محصول فرهنگ اوست که با تلاش خود و بر اساس فرهنگش، انسانیت او بروز می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: اگر انسان‌ها بر اساس یک فرهنگ اصیل که بر‌ پایه عقل، فطرت، علم و پیام انبیاء باشد عمل کنند شاهد این همه افسارگسیختگی و ظلم در جهان نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه عده‌ای اعتقاد داشتند که اگر در دانشگاهی باز شود، در زندانی بسته می‌شود، تأکید کرد: واقعیت این بوده که هر چند علم بسیار با ارزش است و همواره مورد تأکید انبیاء الهی بوده، اما در واقع علم یک عضو مشروط است و شرط آن این بوده که همراه ایمان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: وقتی فرهنگ انسان‌ها تهاجم و افسارگسیختگی باشد سبب می‌شود انسان‌ها سلاح‌های میکروبی و شیمیایی را بسازند و سبب کشته شدن انسان‌های بی‌گناه شوند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: این تمدن وحشی تمدن بدون ایمان و فرهنگ انسانی است.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه دشمن در همه شئونات ما طمع کرده است باید همه امور بر اساس کارشناسی صحیح و توسط افراد متخصص انجام شود.

عبادی افزود: مکتب غنی ما بر اساس اصول اولیه انقلاب است و باید تلاش کنیم تا این امانت امام و شهدا را به درستی حفظ کنیم چراکه انقلاب ما برای همه جهانیان است و باید سبب نجات جامعه بشریت از ظلم شود./880/101/ب3

ارسال نظرات