۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۴۶۵۳۴۰
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی:

رسانه ملی راه وقف آسان را به مردم آموزش دهد

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: وقف نکردن ظلم به جمهوری اسلامی است، راه‌های وقف آسان از طریق مشاوره و صدا و سیما به مردم آموزش داده شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی رئیس سازمان اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در دومین نشست هم اندیشی راهکارهای توسعه و ترویج وقف قرآنی که در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، گفت: باید زمینه حضور گسترده مردم برای وقف قرآنی فراهم شود.

وی افزود: برای توسعه وقف قرآنی باید فرهنگ سازی که افراد حتی در حد یک جلد قرآن نیز واقف شود، همه به صورت فردی و جمعی در این امر شرکت کنیم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، در خصوص الگوسازی علمی وقف برای جوانان، عنوان کرد: امروز بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان ما وقف قرآنی را بلد نیستند که لازم است به آنها یاد داده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی درباره حمایت از حافظان قرآنی و نخبه، بیان داشت: وقف چند وجهه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد، در حمایت از فعالیت‌های قرآنی باید وقف‌های اقتصادی صورت گیرد.

وی افزود: در حکم وقف نباید نگاه سکولاریستی وجود داشته باشد، باید کارکردهای مختلف وقف بیان شود، که یکی از این کارکردها حمایت از فعالیت‌های قرآنی یا پشتیبانی از تحقیقات علمی است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، با اشاره به اینکه در زمینه وقف باید اعتمادسازی صورت گیرد، اظهار داشت: باید مردم برای وقف اطمینان حاصل کنند که بر اساس نیات آنها صرف می‌شود یا اگر بخواهند می‌توانند وقف خود را مدیریت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی افزود: ما از گذشته تا امروز سوژه‌های بسیار خوبی در زمینه وقف داشتیم که می‌توان در قالب فیلم و مستند آنها را تبلیغ کرد.

وی با توصیه به وقف منفعتی، عنوان کرد: موقوفات باید خود درآمد داشته باشند امروز موسسات قرآنی انتفاعی نیاز به هزینه دارند تا خود را حفظ کنند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه،  با بیان اینکه در زمینه وقف قرآنی کلی‌گویی نکنیم، ابراز کرد: باید درباره وقف قرآنی بخش‌های مختلف آن در زمینه آموزش، حفظ، قرائت، فهم و تدبیر یا سایر موارد به صورت روشن و شفاف مشخص شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه وقف نکردن ظلم به جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: باید ذائقه واقف بر حسب نیاز جامعه شناسایی شود، راه‌های وقف آسان از طریق مشاوره و صدا و سیما به مردم آموزش داده شود./807/202/ب3

 

ارسال نظرات