۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۴۶۵۳۴۳
رییس شبکه قرآن:

رسانه‌های مکتوب در حوزه وقف هم‌افزایی داشته باشند

رییس شبکه قرآن گفت: رسانه‌های مکتوب با هم‌افزایی می‌توانند در زمینه اطلاع رسانی و آموزش بسیار فعال وارد حوزه وقف شده و نقش‌آفرینی کنند.
محمدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدزاده رییس شبکه قرآن، امروز در دومین نشست هم اندیشی راهکارهای توسعه و ترویج وقف قرآنی که در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، گفت: از جلمه کارکردهای رسانه آگاهی‌بخشی است.

وی افزود: رسانه می‌تواند با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در زمینه وقف قرآنی بسیار موثر به تبین و مفهوم‌سازی پرداخته و سبب ایجاد انگیزه در مخاطبان شود.

رییس شبکه قرآن با بیان اینکه رسانه باید نهادهای تاثیرگذار در این حوزه را به مردم معرفی کند، عنوان کرد: همه بخش‌های رسانه باید در این اقدام فرهنگی ورود کنند، رسانه ملی می‌تواند با کارکرد آموزشی، سرگرمی و تفریحی یا گفت‌ وگو محور  سبب آگاهی سازی مردم درباره وقف قرآنی شود.

محمدزاده اظهار داشت: رسانه باید در زمینه اطلاع رسانی با برنامه های مستند یا خبری واقفان را معرفی کرده و نحوه ورود و شرکت در این امر خیر نشان دهد.

وی افزود: با تولید برنامه‌های جذاب در قالب کلیپ های تصویری، فیلم و سریال به خصوص در حوزه کودک و نوجوان یا فضای دیجیتال، می‌توان از همه ظرفیت رسانه‌ای برای وقف استفاده کرد.

رییس شبکه قرآن درباره کارکرد رسانه‌های مکتوب درخصوص وقف، گفت: رسانه‌های مکتوب با هم‌افزایی می‌توانند در زمینه اطلاع رسانی و آموزش بسیار فعال وارد حوزه وقف شده  و نقش‌آفرینی کنند.

محمدزاده افزود: ما در مقوله تبین وقف قرآنی باید قائل به توسعه باشیم، با توجه به علاقه مخاطبان به اهل‌بیت(ع) باید نقاط تلاقی بین اهل بیت(ع) و قرآن ایجاد شود.

وی گفت: رسانه می‌تواند فضای بدون دیوار در فعالیت‌های وقف باشد که کلاس، محافل و مجالس قرآنی در فضای رسانه ایجاد کرده و میلیون‌ها انسان از آن استفاده کند.

رییس شبکه قرآن در پایان خاطرنشان کرد: باید برنامه‌سازی‌های رسانه در زمینه وقف بر اساس نیاز و مصلحت مخاطبان باشد در زمینه اتاق فکر رسانه ملی اقداماتی را انجام داده که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد./807/202/ب3

ارسال نظرات